Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
EET / foto: shutterstock

Přípravu na EET je začínajícími podnikateli dobré nepodcenit

Již téměř 3 roky mají někteří z podnikatelů povinnost evidovat svoje tržby prostřednictvím elektronických registračních pokladen.

Pro většinu z nich to znamená řešení technických problémů, které by bez tohoto systému vůbec řešit nemuseli, jiní s tím problém nemají. Na koho se vztahuje tato povinnost a jak si pokladnu zaevidovat?

Na koho se vztahuje povinnost registrace do systému EET?

Při zavedení registračních pokladen pro evidenci tržeb se většina podnikatelů stavěla proti a někteří tento názor zastávají dodnes, zvláště po technických problémech způsobených zejména nepřipraveností systému v době prvotního spuštění. Ať tak či onak, povinnosti evidovat tržby se zříct nelze již od 1.3.2017 v případě, že podnikáte v oblasti restauračních a ubytovacích zařízení, maloobchodu i velkoobchodu, ale i v případě, že pravidelně prodáváte ve stánku na vánočních trzích. V neposlední řadě máte také povinnost oznámit ve všech svých provozovnách informaci o tom, že máte povinnost elektronicky evidovat tržby.

Jak se začínající podnikatel může zaregistrovat do systému elektronické evidence tržeb?

Nejprve je potřeba zažádat o vaše autentizační údaje online na portálu Finanční správy nebo osobně na některém z pracovišť Finančního úřadu. Nezapomeňte, že v případě, že máte více provozoven, musíte zaevidovat všechny. Po úspěšném dokončení tohoto procesu obdržíte nebo si stáhnete certifikát, který bude sloužit vaší autorizaci do systému. Po jeho obdržení již můžete vyzkoušet první přenos dat a zprovoznit váš systém. Ten může být samostatným zařízením s dotykovým displejem a tiskárnou či samostatnou aplikací do chytrého telefonu nebo tabletu. Zejména druhou možnost budou preferovat spíše malé firmy a drobní podnikatelé.

Jak lze platit za využívaný software?

Při koupi softwaru máte na výběr z několika možností. Technicky zdatní uživatelé si mohou jednorázově zakoupit licenci a následné aktualizace a správu systému si řešit osobně. Ti méně zdatní uvítají možnost pravidelných paušálních plateb na měsíční či roční bázi, díky nimž budou moci využívat nejenom software, ale mít i garantovaný servis a veškerý s tím spojený komfort. Pro nejmenší podnikatele s minimálním počtem transakcí pak existují i bezplatné systémy, které jsou k dispozici zdarma.

Přípravu na EET je začínajícími podnikateli dobré nepodcenit

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!