Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Klémův stroj u Little Colorado Canyon / foto: Shutterstock

Velorexům chybí už jen 552 km do cíle

V úterý už čtyřem českým velorexům chybělo jen něco přes 500 km do cíle jejich cesty, tedy do Los Angeles - konce celé slavné americké silnice Route 66.

Úterý 16.září
Ujeto 409 km. Projeli Santa Fe a dorazili do atomového města v Los Alamos.
Erda: “Silnice se mírně vlní prérií nahoru a dolů, objevují se první kopce. Cestou děláme přestávku u Ria Pecos. Ano, to je ta řeka, po níž uháněl jak o život Old Shatterhand v kánoi děravé jak ústa staré ženy. U řeky pozorujeme pavouka velkého jak dlaň. Pěkná malá tarantule. Prý snad není jedovatá a čím budeme více na západ, tím budou prý větší.“

Středa 17.září
Neujeli nic, zato byli v atomovém městě a bydleli ve fotbalovém míči. Bydleli u českého emigranta Petra Jandáčka, který se o nich dočetl v amerických novinách.
Erda: “Pozval nás mailem do svého domu, který vypadá jako fotbalový míč, uvnitř je několik vrstev. Po obvodu jsou ložnice, uprostřed v jedné vrstvě je sociální zázemí a v druhé vrstvě obývací část.“

magazin.cz

Jejich hostitel je vzal k nedalekému White Rock Canon, který je jako Grand Canyon, ale bez japonských turistů. Dole teče řeka Rio Grande.  Erda: “K obědu nám Petr „opálil“ klobásy (jeho čeština je perfektní) a přinesl pivko. Po obědě jsme si v muzeu vědy prohlédli kde co z „neexistujícího města“, třeba kopie dvou atomových bomb svržených na Japonsko - Fat Man a Little Boy.“ Večer je cowboy Petr naučil jezdit na koni a pak dorazili na návštěvu sousedi - bez výjimky samí vědci. Ale prý to bylo fajn.

Čtvrtek 18. září
Ujeto 223 km. Erda: “Jedem přes Albuquerque přes národní park Jemez. Čeká nás stoupání jako v Alpách. Překonáváme sedlo ve výšce cca 2750 m.n.m. a opět se spouštíme dolů, do kráteru sopky. Ano, sedlo, které jsme zdolali, je okraj vyhaslé sopky a my nyní vjíždíme na okraj planiny, která bývala kráterem o průměru 24 km.“
V Jemezu se naložili do přírodních termálních pramenů Hot Springs. Večer dorazili do Los Lunas, které již leží v Indiánské rezervaci.

Pátek 19. září
Ujeto 243 km. Erda: “Přijíždíme do puebla Laguna a tankujeme. Na benzínce probíhají obvyklá interview s domorodci. Ve vesnici prý je právě dnes slavnost (Fiesta de San Jose), pouť a určitě stojí za to se na ni podívat. Byla tu i atrakce typu Ruské kolo, ne tak velké, ale hlavně kabinky mají tvar hadráka! Z pouti míříme dále na městečko Grants a pak nás čeká místo zvané „Continental Divide“. Je to bod rozvodí, kde na jeho jedné straně vše, co naprší, teče do Atlantiku a na druhé straně do Pacifiku.“

Sobota 20. září
Ujeto 271 km. Výprava opustila stát Nové Mexiko a vjela do předposledního státu na jejich cestě - do Arizony. Projeli Holbrook a zastavili se u další R66 atrakce zvané „Jack Rabbit“.
Erda: “S překročením hranice jsme vstoupili do dalšího, v pořadí třetího časového pásma a posunuli si ručičky na hodinkách opět o hodinu zpět. Jedeme do národního parku „Petrified Forest“ (zkamenělý les).“

Neděle 21. září
Ujeto 239 km mimo plánovanou trasu. Velorexáři se podívali do nitra Červených skal „Red Rock State Park“.

Pondělí 22. září
Ujeli 310 km, navštívili park Slide Rock, Flagstaff a hlavně největší díru Ameriky- Grand Canyon. Erda zvládl ráno vyfotit východ slunce nad Červenými skalami a večer jeho západ nad Grand Canyonem. Erda: “Je zde několik vyhlídkových míst, ze kterých lze do kaňonu nahlížet. Blíží se západ slunce a my se rychle přesouváme na vyhlídku s výhledem po směru slunečních paprsků. Stihli jsme to jen tak tak. Oranžové slunce olizuje vrcholky skal.“´

Úterý 23. září
Jeden hadrák celý den zlobil, ale dojel, kam měl. Ujeto: 232 km. Celkem už mají 4 české hadraplány v pneumatikách 3630 km (2269 mil) a zbývá jim už jen 552 km (345 mil) do cíle.