link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Nejčastější chyby při posilování

Cvičení a posilování však nejsou tak jednoduché činnosti, jak by se mohlo na první pohled zdát.

Posilování a cvičení, ale také jakýkoliv pohyb prospívá našemu tělu a zdraví. Zvláště pokud chceme zhubnout nějaké to přebytečné kilo, musíme na pohyb a cvičení dbát, je to nepostradatelnou součástí každé správné diety. Cvičení a posilování však nejsou tak jednoduché činnosti, jak by se mohlo na první pohled zdát. Každý pohyb, i přesto, že je vykonaný s dobrým úmyslem, nemusí mít na naše tělo i zdravotní stav pozitivní účinky, které bychom si přáli. Hlavním důvodem neúspěchu jsou většinou chyby, kterých se při posilování a cvičení dopouštíme. Jaké to jsou? Které děláme nejčastěji?

magazin.cz

 

Někteří z nás preferují cvičení v pohodlí domova, jiní zase chodí formovat své tělo do posilovny či nějakého fitness centra. V podstatě je jedno, kterou variantu zvolíte, musíte však dbát na správnost cvičení. Více chyb se však podle několika odborných studií lidé dopouštějí při cvičení právě v posilovnách. Pokud neposilujete tím správným způsobem, nemůžete také očekávat žádné dobré výsledky. V některých případech pak lidé chodí do posilovny vlastně zbytečně.

 

Jak tedy nejčastěji chybujeme při cvičení v posilovnách? Takovou otázku si položili také odborníci. Ti studovali ty nejčastější chyby při posilování u mužů i u žen. Problematické se zdá hlavně zvedání závaží během posilování jednotlivých částí těla. Muži si v tomto ohledu moc věří a posilují s příliš těžkým závažím, než je pro ně vhodné. Tím riskují nepříjemná zranění. Ženy zase mají tendenci se podceňovat, a zvedají tak jenom lehká závaží, což také není dobré. Posilování je pak neúčinné.

magazin.cz

 

Jakou zátěž je tedy vhodné zvolit? Většina odborníků na fitness označila za ideální zátěž takovou, kterou dokážete na počátku posilování zvednout zhruba třicetkrát po sobě a následně po krátké přestávce ještě asi patnáctkrát. Pokud toto s vámi zvolenou zátěží nezvládnete, dopouštíte se vážné chyby. Nejenom, že budete vysílení, způsobit si můžete také úraz a nepříjemné namožení svalů.

Odborníci se také shodují na tom, že správně zvolená zátěž není tou jedinou věcí, na kterou bychom měli během správného posilování dbát. Než se rozhodnete cvičit a následně se pustíte do intenzivního posilování, měli byste být v dobré fyzické kondici. Například jedinci s návykem špatného držení těla by se do náročného cvičení měli pouštět postupně a pomalu. Rozhodně by neměli přeceňovat své síly. Při náhlé fyzické námaze by si totiž koledovali o nějaký nepříjemný úraz. Také při samotném posilování je třeba dbát na správné držení těla a zpevnění všech jeho svalů.

 

magazin.cz

 

Při cvičení a posilování se také vyhýbejte rychlým a trhavým pohybům, vše by mělo být prováděno v plynulém a pomalém tempu. Tento malý detail je při cvičení a posilování velmi důležitý, i když to tak nemusí vypadat. Některé cviky jsou také fyzicky náročnější a lépe tak posílíte tělo právě v případě, že je budete provádět pomalu. Posilování a cvičení chce tedy klid a nikam při něm nespěchejte.

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!