link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Žehlička na vlasy / foto: Pixabay

Vlasy v zimě trpí, dopřejte jim speciální výživu

V zimě dostávají vlasy pořádný zápřah. Neustálé střídání tepla zimy, velké mrazy, čepice, pod kterou se pokožka hlavy potí a další faktory ovlivňují kvalitu vlasů.

Podívejte se na pár tipů, které vám poradí, jak o vlasy správně pečovat.

Třepí se, lámou se, rychle se mastí, nebo jsou naopak suché, to je jen pár problémů s vlasy, se kterými každá žena bojuje s nástupem zimních měsíců. Většina z nich sáhne po výživném kondicionéru nebo masce, ale mnohdy se tím problém nevyřeší. Co tedy dělat, aby byly vlasy i v zimě zdravé?

Vyberte tu správnou péči

Saháte v zimě po hutném šamponu a masce s vidinou toho, že budou vlasy vypadat lépe? Hutné přípravky nemusí znamenat nutně více výživy, a v případě, že máte rychle se mastící jemné vlasy, pak jejich použitím situaci jen zhoršíte. Zaměřte se spíše na lehčí přípravky s vyšší koncentrací výživných látek. Hrubší vlasy snesou mastnější přípravky, v případě masek a kondicionérů je ale nikdy nenanášejte až ke kořínkům.

Vlasům také prospěje delší kůra. Nechte masku působit 20 – 30 minut a tento rituál opakujte klidně 2× týdně. Nakonec můžete použít třeba i kondicionéry, které se nemusí oplachovat. Na vlasech vytvoří ochrannou vrstvu, která je bude chránit před nepříznivými vlivy.

Používejte ochranu vlasů při tepelné úpravě

Ať už používáte kulmu nebo žehličku na vlasy, nikdy nezapomínejte před tepelnou úpravou na ochranu vlasů. Vysoké teploty samy o sobě vlasy ničí, a pokud hned potom vyjdete do mrazivé zimy, vlasy vystavíte šoku. Může dojít k padání, minimálně ovšem budou vlasy křehké a lámavé.

Základ krásných vlasů je zdravá pokožka

Pokud mají být vlasy kvalitní, a vydržet nepříznivé podmínky, pak musí být především zdravá pokožka hlavy. Poohlédněte se po sérech a tonikách, které jsou určené právě pro pokožku hlavy. Stimulují růst, dodávají všechny potřebné látky a vitamíny a také pomáhají redukovat vyšší mazotok.

Správné stravování dělá zázraky

Mnoho z nás na to zapomíná, ale jídelníček ovlivňuje kvalitu vlasů nejen v zimě, ale po celý rok. Zelenina a ovoce je důležitým zdrojem vitamínů a antioxidantů, maso, vejce a ryby zase stopových prvků a bílkovin. Vhodné jsou vitamíny A, C a E, pak také jód, vápník nebo zinek. Tyhle prvky můžete sehnat i v potravinových doplňcích na přírodní bázi.

K tomuto článku není otevřena diskuze