Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Herpa 50 / foto: Herpa

NewTrabi: Smraďoch se vrací

Je to tichý vůz s moderní technikou, motorem splňujícím přísné ekologické normy a s líbivou moderní karoserií 21. století. Může být řeč o Trabantu?

Dokáže si někdo z vás představit, že se blíží doba, kdy se bude majitel Trabantu vytahovat svým luxusním vozem? Zbláznili jsme se? Snad ne, na autosalonu ve Frankfurtu byl představen zmenšený model nového Trabantu, který se již před rokem 1989 stal terčem posměchu nejen v západním Německu.

Renesance

magazin.cz
Uplynulo téměř dvacet let od pádu berlínské zdi a vše směřuje k tomu, že se blíží renesance smraďochů. Tedy pochopitelně ne doslova. Vlastně čemu se divíme, vždyť na silnicích jezdí nový Brouk a nedlouho už i druhá generace legendárního Mini. Na řadu tedy přichází bakelitové smradlavé dvoutaktní vozítko, které si navzdory minimálnímu vnitřnímu prostoru a slabému motoru získalo celou řadu příznivců.

A i dnes je možné sem tam potkat některého z těchto šílenců, kterak brázdí silnice zahalen  v mraku smradlavého dýmu s tak signifikantním zvukem motoru. Spekulací o návratu tráboše se tu již mihlo více, avšak nyní se tohoto projektu ujala německá modelářská společnost Herpa, která se tváří naprosto vážně.

Zatím jen model
Herpa již získala práva na značku a ve Frankfurtu dokonce představila model v měřítku 1:10, se kterým rozjela dotazníkovou akci. Ohlas na ní určí objem výroby a vůbec celou budoucnost nového Trabantu. Celkový design však bude striktně v duchu původní verze a uvažuje se i o plastové karoserii, na kterou vznikla celá řada vtipů. Například ten, že bouraný Trabant lze využít k výrobě trsátek na kytary...

Luxus od BMW?

magazin.cz
Modelářská firma jde tak daleko, že již oslovila i renomované německé výrobce aut, se kterými chce na projektu znovuzrození Trabiho spolupracovat. Na motoru, stejně jako na dalších komponentech, se tedy možná objeví logo roztočené vrtule německého BMW a spolupráci se nebrání ani koncern VW.

Nejzajímavější partií však zůstává cena, která se v závislosti na objemu výroby může vyšplhat až na milion a půl jednotek naší oblíbené měny, což bude zřejmě pro většinu z nás za Trabanta trochu moc. První optimistické prognózy zato slibují vyjetí tohoto „klenotu“ již za dva roky, přičemž jasný koncept by se mohl ukázat již na příštím frankfurtském autosalonu.

Dobová reklama na Trabant 601

Trabant se vrací

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 60