link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: shutterstock

Pozor, mobily prý kazí pleť!

Je to hotová noční můra pro každého teenagera. Britští dermatologové zjistili, že se z užívání mobilního telefonu mohou na tváři udělat pupínky.

Pokud si říkáte, že alespoň psaní zpráviček je přeci naprosto bezpečné, pak na to zapomeňte. Pupínky vám mohou vyrazit i na bříškách prstů.

 
Může za to nikl

Podle Britské asociace dermatologů za to může nikl. Tento kov je obsažen ve většině mobilních telefonů a asociace kožních lékařů varuje, že u lidí, kteří jsou na něj citliví, může působit vyrážku na tvářích nebo na uších.


Vědci zjistili, že alergickou reakci způsobuje nikl v obalu telefonů nebo přímo v tlačítkách. Několik případů bylo popsáno v Žurnálu investigativní dermatologie a v Britském žurnálu dermatologie.

Na tuto diagnózu lékaře přivedlo několik pacientům s nevysvětlenými kožními problémy. Zdá se, že se tento problém šíří, a některé lidi, které už léta rozčiluje neustálé volání jejich spolucestujících ve vlacích či autobusech, to možná dokonce škodolibě potěší.

Nová diagnóza

Doktor Graham Lowe z Britské asociace dermatologie začal tomuto onemocnění říkat "dermatitida z mobilu".

"K alergické reakci dochází následkem častého kožního kontaktu s objekty, které obsahují nikl. Vyrážka se nejčastěji objevuje buď na tvářích, nebo na uších, podle toho, která část mobilu se dostává do styku s pokožkou," vysvětluje doktor Lowe.

 

Dodává: "Teoreticky by se mohla objevit i na prstech, pokud byste hodně textovali na telefonu, který má kovová tlačítka."

"Užívání soupravy hands-free kontakt s niklem minimalizuje," dodává k tomu mluvčí Asociace GSM, která zastupuje mobilní operátory po celém světě.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 287