Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Jak si vede Bůh v krizi

Díky unikátnímu projektu víme, jaká je zrovna boží popularita.

O současné západní společnosti se často hovoří jako o materiální a jen minimálně duchovní. Lidé baží po hmotných statcích a chtějí jich mít co nejvíce. Tak nějak jim přitom nezbývá čas na rozjímání o záležitostech mezi nebem a zemí.

 
Hodnotit Boha?

Případně je řeší přimknutím se k některému z podivných hnutí typu New Age, jež nabízejí spiritualitu poplatnou aktuálním trendům a příliš nezasahující do onoho materiálna.

 

Ačkoliv v České republice nevnímáme zbožnost vůbec silně, jelikož patříme k nejateističtějším zemím široko daleko, jsou země, pro jejichž obyvatele je Bůh stále nesmírně důležitý, byť byste to do nich možná neřekli.

 

Typickým příkladem v našem regionu jsou třeba Poláci nebo Slováci. Náboženství hraje důležitou roli také ve Spojených státech amerických, stejně jako v celé Latinské Americe.

 

Právě z Polska přitom přichází zajímavý projekt zamířený na celý svět. Jmenuje se Rate the God (http://ratethegod.com). Lidé se do něj mohou jednoduše registrovat a každodenně hodnotit Boha podle toho, jak se jim zrovna v jejich životech jeví. Pozitivně nebo negativně – na jedenáctistupňové škále s neutrální nulou a pěti kladnými a pěti pozitivními body.

 

Finanční krize ovlivnila hodnocení

Stránka potom vypočítává aktuální boží index ve stylu indexů akciových. Projekt byl spuštěn na začátku června minulého roku a několik měsíců popularita Boha stoupala a pohybovala se v kladných hodnotách.

 

Jenže pak přišla finanční krize a lidé to kolem října a listopadu, kdy byly vyhlídky opravdu temné, neváhali spočítat právě boží prozřetelnosti. Tehdy byla popularita Boha skutečně na bodu mrazu – někde kolem minus čtyř. Od té doby sice mírně stoupá, ale stále je v minusových hodnotách. Nyní kolem minus 0,8.

 

Hodnocení se po registraci sami můžete účastnit a nejen to. Na „boží burze“ si lze i tak trochu zasázet na budoucí popularitu a získávat body buď za to, že klesne či naopak za to, že vzroste.

 

Samozřejmě je třeba to celé brát s nadsázkou. Bůh ostatně nikdy nesliboval zajištění materiálního blahobytu, naopak pobízel lidi, aby se od něj oprostili. Přitom právě materiální nedostatky spousta hodnotících promítá do svého názoru na Boha.

 

„Dávejte tedy, co je císařovo, císaři, a co je boží, Bohu.“ (Mt 22,21)


Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 101