Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: shutterstock

Elektrošoky a bolestí k větší zábavě

Připadají vám videohry příliš plytké? Co takhle trpět bolestí, když se nedaří? Mindwire V5 vám to umožní.

Počítačové a konzolové hry jsou zcela určitě interaktivnější než pouhé civění na televizi. Jenže občas jim přeci jen chybí větší kontakt, respektive pojítko s hráčem. Je hezké pobíhat na bojišti druhé světové války, ale když do vás nácek sype jeden zásobník za druhým a vy pořád pobíháte s úsměvem na tváři, vytrácí se intenzita zážitku i napětí.

Nedaří se? Dostaneš ránu!

magazin.cz
Zkrátka a dobře, chybí zpětná vazba, která by vám dala nevybíravě na srozuměnou, že si nepočínáte zrovna nejlépe.

Tento nedostatek prakticky všech – nejen bojových a akčních - her hodlá odstranit společnost Mindwire svým výrobkem V5. Jde v podstatě o to, že v rámci reakce virtuálního světa na vaše činy budete „odměněni“ také hodně reálnou odezvou.

Mindwire V5 pracuje s celou škálou elektrošoků. Jejích síla jde od snesitelného šimrání až po relativně silné řachance, kterým se zcela jistě budete chtít vyhnout. To když vás třeba trefí nějaká ta kulka, nebo utržíte pořádný kopanec.

A právě kvůli tomu byste se ve hrách měli více snažit. Už si dáte pozor na bezhlavé pobíhání v klubku nepřátel, protože jejich zásahy by znamenaly bolest, nebo aspoň nepříjemné impulzy. Mnohem spíše se pokusíte plížit a ve snaze nebýt zasaženi pocítíte ono kýžené napětí.

Kdo si to koupí?
Ale využitelnost se neomezuje jen na akční tituly. Elektrošok dostanete třeba i tehdy, když nevyberete zatáčku a se svým bourákem to naperete přímo do zdi.

Instalace Mindwire V5 není složitá. Měl by si rozumět jak s konzolemi, tak PC a komunikovat přes tradiční USB port. Přístroj působí zpětnou vazbou prostřednictvím pěti „padů“, které si umístíte na ruce, nohy a na břicho (to může být opravdu nepříjemné).

Výrobek by měl stát něco přes tři tisíce korun, nicméně zůstává otázkou, zda se na trhu skutečně uchytí. Je sice pravdou, že elektrošoky by napomohly výrazně zvýšenému snažení hráčů a tím i intenzitě zážitku, je tu však jedno velké ALE: (ne)ochota normálního člověka nechat si při zábavné činnosti působit bolest.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 70