Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Monocykl / foto: Shutterstock

Zábava na jednom kole s motorem

První monocykly, tedy dopravní prostředky o pouhém jednom kole, se začaly vyrábět již v šedesátých letech devatenáctého století ve Francii.

Nikdy sice nebyly tak populární jako bicykly, čas od času se ale nějaký ten výstřelek objeví i dnes.

Chce to odvahu
Jako třeba tenhle rudý krasavec. Jeho bytelná konstrukce je vyrobena ze skelné vaty a umístěna v setrvačníkovém vnějším kole o průměru sedmašedesáti palců. To je dost na to, aby se v tomto motocyklu povozil i vzrostlý dospělý člověk. Bude-li na to mít ovšem odvahu.

Když už se nezalekne maximální rychlosti dosahující čtyřiceti kilometrů v hodině, což je v tomhle dopravním prostředku na hranici ukočírovatelnosti, možná bude mít problém s tím, že jede na pouhém jednom – navíc nepříliš širokém – kole.

Na rozdíl od někdejších francouzských pionýrů v tomto odvětví je nový monocykl plně motorizovaný. Motor o obsahu 31 kubických centimetrů a s výkonem 11 koní sice není žádný silák, ale dospělého člověka by měl bez problému uvézt.

Pěkná pálka
Výrobci kladli důraz i na dostatečné pohodlí, takže se usadíte do měkké sedačky a nohy hodíte na vhodně umístěné šlapky. Vnitřní konstrukce obsahuje také nádrž. Spotřeba monocyklu není vůbec vysoká. Dvě hodiny jízdy maximální rychlostí vás přijdou na něco málo přes litr benzínu.

Jediným háčkem toho celého může být cena monocyklu, která je přeci jen vyšší, než by kdo od takové hračky očekával. Za 230 tisíc korun už člověk může pořídit i menší auto. Ale v něm rozhodně nebude vypadat tak extravagantně.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 33