Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
BMW 1 Homage / foto: Shutterstock

Pocta BMW M1: brutální Hommage

Divoký agresivní design, přiléhavá barva a rouška tajemství. To je dárek k třicetinám legendárního supersportu s roztočenou vrtulí ve znaku.

BMW M1 stálo v 70. letech u zrodu sportovní divize této mnichovské automobilky a jelikož letos oslaví své třicetiny, zasloužilo by si nějaký dárek. A protože M1 nebylo žádné ořezávátko, mělo by to stát za to, řekli si u rýsovacích prken BMW. Výsledkem je kouzelná studie s výstižným pojmenováním M1 Hommage, kteréžto slůvko v sobě ukrývá celou podstatu tohoto vozítka. Hommage totiž neznamená v překladu nic jiného něž vzdání holdu, pocty nebo chcete-li vyjádření úcty.

magazin.cz

Legendy u kolébky
BMW M1 ze sedmdesátých let nás uchvacuje dodnes. Na jeho vývoji spolupracovalo BMW s Lamborghini, a za jeho design se postavil slavný Giorgio Giugiaro, který měl za úkol se inspirovat prototypem BMW Turbo. Na výrobě karoserie se podílela i slavná karosárna Ital Design a výsledkem se stal vůz, jenž se nesmazatelně zapsal nejen do historie BMW, ale do historie celého automobilismu obecně. BMW M1 se vyrábělo pouhé tři roky a za tu dobu vzniklo pouhých 456 vozů. To dělá z tohoto supersportu velmi ceněný kousek do sbírky veteránů.

magazin.cz

A ještě aby ne. O pohon této perly se staral atmosférický šestiválec o objemu 3,5 litru. Ten našel své místo před zadní nápravou a ze svého nitra pumpoval výkon 277 koní při 6500 ot./min. S touhle sílou dokázalo BMW M1 uhánět rychlostí 262 km/h a z nuly na sto zrychlilo za v té době nevídaných 5,6 s.

V duchu tradice
Technické hodnoty nového Hommage bohužel nejsou známy, stejně jako jeho další budoucnost. To nám ale nemůže bránit v obdivování jeho divokých tvarů. Hommage byl představen na výstavě Concorso d´Eleganza Villa d´Este 2008 v Itálii po boku těch nejelegantnějších a nejzajímavějších vozů současnosti. A nemohl se zde ztratit. Zejména brutální pohled zepředu do očí této studie nám nedává již několik dnů spát. Nízká příď se čtveřicí kruhových světel ukrytých v uzoučké štěrbině, dvojice obligátních širokých ledvinek a respekt budící nasávací otvory na přední kapotě dodávají M1 Hommage hodně drsný zjev.

magazin.cz
S agresivním předkem koresponduje i boční profil s mohutnými prolisy a nasávacími otvory před zadními koly, a pozadu nezůstává ani členitá záď s obligátním difusorem a černými lamelami.

Třešničkou na dortu jsou velká hliníková kola s vesmírným designem obutá do širokých pneumatik s extrémně nízkým profilem.

Neskrývejte svoje pocity, obdivujte M1 Hommage a bombardujte BMW. Třeba se pak toho krasavce opravdu dočkáme.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 368