Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
iPhone 3G / foto: Shutterstock

Nový iPhone vyvolal davové šílenství

Mobilní telefon od Apple. To je iPhone. Koncem minulého týdne úspěšně završil život v první generaci a vrhl se do druhé.

Lepší, hezčí a levnější telefony se teď jmenují iPhone 3G a je o ně velký zájem.

Otázka stylu
Prodej byl zahájen v pátek, ale už dlouhé hodiny předtím se tvořily u vyvolených obchodů šílené fronty. A je jedno, o který konec světa šlo. Šílenství vypuklo stejně v New Yorku, Tokiu i v Londýně. Lidé čekali všude a těšili se na vysněnou hračku. A vůbec jim nevadilo, že iPhone 3G je více než co jiného pouhým facelitfem staršího iPhonu s několika příjemnými, nikoliv však zásadními funkcemi.

Pravda, komu jde především o internet, novinka se mu rozhodně hodí, jelikož nabízí vyspělou 3G mobilní síť s rychlým přístupem na web.

Otázkou zůstává, kolik lidí si iPhone 3G koupilo kvůli jeho funkcím a kolik se jím chtělo jen chlubit před přáteli. Protože vlastnit tuhle věcičku od Apple, to patří na Západě bezmála k dobrému vychování. Tedy u příznivců značky, jichž je stále více a více.

Fronta? Nevadí!
Právě úžasnému marketingu a aktivní komunitě vděčí Apple za to, že je nyní o iPhone takový zájem. Podobné nadšení provází například také uvádění herních konzolí na trh. Zejména Japonci si na svůj Playstation byli schopni ve frontě počkat celý den.

Tento fenomén se z Asie přesunul do Spojených států amerických a po zkušenostech s iPhone 3G se usídlil i v Evropě. Ostatně už i v Londýně stáli první zájemci o telefon před obchodem od půlnoci. A udělali dobře, jelikož na řadu lidí, kteří přišli později, se už nedostalo.

Jako obvykle se na podobné akci přiživili rovněž překupníci, kteří kšeftovali s místy ve frontě. Ti si do ní přišli stoupnout opravdu brzy a později svou pozici prodali kolem 40-50 liber, tedy za nějakých 1200 až 1500 korun.

Vychytralý marketing
Apple schválně nezásobí obchody dostatečným množstvím svých výrobků. Tahle programová "podpultovost" je chytrým tahem, firma moc dobře ví, že čekání je mocným afrodiziakem.

Kromě toho, že se zprávy o tvořících se frontách, tedy enormním zájmu, dostanou do médií, což je reklama zdarma a přitom k nezaplacení, mezi lidmi se vytvoří jednoduchý vztah „má-nemá“ a ti, co nemají, dříve či později nabudou dojmu, že by tohle nedostatkové zboží přece jen asi mít měli.

Dodejme, že na Čechy, kteří už se svých iPhonů také nemohou dočkat, se dostane nejspíš v druhé várce zemí, kde bude telefon uveden. To znamená, že ho na oficiálním trhu můžeme očekávat na podzim. Budou se i u nás stát několikahodinové fronty?

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 259