Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
BMW M3 / foto: Shutterstock

Zábavná auta za pár kaček!

Řidičák je ještě mokrý, kolena se ještě třesou ze strachu před zkušebním komisařem, a přesto už přemýšlíte, jakou nadupanou káru si koupíte?

Pořiďte si káru zábavnou, na kterou si při troše snahy dokážete našetřit i z brigády v hypermarketu.Tahle cenová hranice  nás sice omezí na vozy, které budou možná tak stejně staré jako vy, ale i to má řadu svých výhod.

V té době auta nebyla zatížená kily navíc, motory se nedusily pod exhalačními požadavky a jízda v takovýchto autech byla komunikativní a opravdu zábavná v pravém smyslu toho slova.

Alfa Romeo 145
Alfa vždy vyráběla modely, které poskytovaly majitelům radost z jízdy. Toto vložila i do svého reklamního claimu – cuore sportivo.

Motory byly živé, žíznivé a podvozky hravé. Bohužel italská kvalita výroby měla své mouchy a ochrana před korozí odpovídá letnímu počasí v zemi původu.

BMW řada E30
Pokud bychom měli vybrat nejlepší auto od mnichovské automobilky, byla by to M3 řady E30. Náš limit nám na ní sice neumožní dosáhnout, ale na spoustu šestiválců ano.

A co více si lze přát, řízení, které k vám hovoří i ve spánku, pohon zadních kol pro trošku té zábavy při jízdě bokem. A hlavně sametový chod proslulých bavorských šestiválců se pro vás stane drogou.

Fiat Bravo HGT
Ostře naladěný pětiválec měl i svého přeplňovaného bratříčka v modelu Fiat Coupé, zde si ale budeme muset vystačit s atmosféricky plněnou variantou.

Poměrně netradiční design, a to jak exteriéru, tak interiéru, vám ještě dnes získá pozornost na silnici, a vy se pak můžete kochat nevěřícnými pohledy ve svém zpětném zrcátku.

Ford Escort cabrio
Třicetistupňová vedra doslova řvou o nějaký ten kabriolet. Escort je v tomto směru ideální, byly jich do Česka dovezeny doslova mraky, takže je i z čeho vybírat.

Na závodění to sice nebude, ale naskočit do auta bez otevření dveří a vyrazit vstříc větru ve vlasech, také nezní špatně.

Honda Civic/CRX
Agilita a výkonost motorů Honda je dnes už legendou. Automobilka si dokázala tuto pověst udržet i v době, kdy motory doslova dusí přísné emisní limity. Jak tedy musí jet model z počátku devadesátých let? Jedním slovem - famózně!

Pokud si vyberete CRX, vyženíte početnou skupinu tunerů, kteří vám rádi pomohou při případných technických obtížích.

Mercedes-Benz W124
Zatím jsme vybírali mrštná auta menších rozměrů. Ovšem i koráb od Mercedesu si vás dokáže získat.

Luxus všude kolem, maximální výbava, komfort jízdy, jenž vám uhopsané hatchbacky nikdy nedají. Přidejte německou, tehdy ještě vyhlášenou, spolehlivost a neodradí-li vás ani poněkud větší náklady na benzín, je rozhodnuto...

Nissan Primera
Ptáte se, jak vůbec Primera vypadá? Nu, tak nějak japonsky, a přesto nenápadně. Tento sedan či liftback toho v oblasti designu moc nepobral. Zato příslovečné japonské spolehlivosti mu přály sudičky vrchovatě.

Až na jednu věc – komplikovanou konstrukci zadní nápravy. Ta je důvodem, proč je Primera v našem výběru, ovšem také ji brzy zdevastuje nekvalita českých silnic.

Opel Calibra
Dalo by se říci, že je úplně jedno, jak tenhle Opel jede. Jde o to, jak vypadá. Když se začal vyrábět, jednalo se jednu z nejaerodynamičtějších sériově vyráběných karoserií.

V nabídce byl i pohon 4x4, ale tomu bychom se, stejně jako přeplňovaným motorům, vyhnuli obloukem.

Peugeot 205
Dvěstěpětka byla součástí rallye legendy vozů skupiny B. Její civilní podoba GTI zrovna čerstvým řidičům kvůli svému opravdu závodnímu chování do ruky nepatří, ale i méně výkonné varianty dokážou, hlavně díky své nízké váze, pobavit.

Jen je opravdu důležité dobře si vybrat.

SAAB 9000
Tento nezdolný Seveřan se vyráběl do roku 1985 až do 1998, v roce 1992 proběhl lehký facelift. To svědčí nejen o dobře navržené konstrukci, ale cosi také o morální hodnotě švédských vozů.

Je to druhý tip v našem výběru, který není až tak dobrý na zběsilé projíždění vlásenek, ale spíše pro pohodovou jízdy vysokým rychlostním průměrem. Do zatáčeky s ním musíte pomalu, na druhou stranu vám to oplatí při výjezdu mohutným zátahem turbomotoru. Ano, SAAB bez minimálně dvoulitrového turba není ten pravý SAAB.

Pokud pro vás ale zábava znamená mít bahno za ušima, skočte po nezničitelném Suzuki Samurai či jeho ruském rivalu Ladě Niva.

Jistě jste si všimli, že v našem výběru není žádný diesel. V dané cenové kategorii bychom mohli myslet tak druhou generaci VW Golf a jeho 1,6 GTD, ale.... Nevýrazné výkony a kila navíc nedělají ze vznětových motorizací zrovna zábavná přibližovalda. Tedy pokud nejste zase další škrti na peníze...

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 415