Pořiďte si káru zábavnou, na kterou si při troše snahy dokážete našetřit i z brigády v hypermarketu.Tahle cenová hranice nás sice omezí na vozy, které budou možná tak stejně staré jako vy, ale i to má řadu svých výhod.
V té době auta nebyla zatížená kily navíc, motory se nedusily pod exhalačními požadavky a jízda v takovýchto autech byla komunikativní a opravdu zábavná v pravém smyslu toho slova.
Alfa vždy vyráběla modely, které poskytovaly majitelům radost z jízdy. Toto vložila i do svého reklamního claimu – cuore sportivo. Motory byly živé, žíznivé a podvozky hravé. Bohužel italská kvalita výroby měla své mouchy a ochrana před korozí odpovídá letnímu počasí v zemi původu. |
Pokud bychom měli vybrat nejlepší auto od mnichovské automobilky, byla by to M3 řady E30. Náš limit nám na ní sice neumožní dosáhnout, ale na spoustu šestiválců ano. A co více si lze přát, řízení, které k vám hovoří i ve spánku, pohon zadních kol pro trošku té zábavy při jízdě bokem. A hlavně sametový chod proslulých bavorských šestiválců se pro vás stane drogou. |
Ostře naladěný pětiválec měl i svého přeplňovaného bratříčka v modelu Fiat Coupé, zde si ale budeme muset vystačit s atmosféricky plněnou variantou. Poměrně netradiční design, a to jak exteriéru, tak interiéru, vám ještě dnes získá pozornost na silnici, a vy se pak můžete kochat nevěřícnými pohledy ve svém zpětném zrcátku. |
Třicetistupňová vedra doslova řvou o nějaký ten kabriolet. Escort je v tomto směru ideální, byly jich do Česka dovezeny doslova mraky, takže je i z čeho vybírat. Na závodění to sice nebude, ale naskočit do auta bez otevření dveří a vyrazit vstříc větru ve vlasech, také nezní špatně. |
Agilita a výkonost motorů Honda je dnes už legendou. Automobilka si dokázala tuto pověst udržet i v době, kdy motory doslova dusí přísné emisní limity. Jak tedy musí jet model z počátku devadesátých let? Jedním slovem - famózně! Pokud si vyberete CRX, vyženíte početnou skupinu tunerů, kteří vám rádi pomohou při případných technických obtížích. |
Zatím jsme vybírali mrštná auta menších rozměrů. Ovšem i koráb od Mercedesu si vás dokáže získat. Luxus všude kolem, maximální výbava, komfort jízdy, jenž vám uhopsané hatchbacky nikdy nedají. Přidejte německou, tehdy ještě vyhlášenou, spolehlivost a neodradí-li vás ani poněkud větší náklady na benzín, je rozhodnuto... |
Ptáte se, jak vůbec Primera vypadá? Nu, tak nějak japonsky, a přesto nenápadně. Tento sedan či liftback toho v oblasti designu moc nepobral. Zato příslovečné japonské spolehlivosti mu přály sudičky vrchovatě. Až na jednu věc – komplikovanou konstrukci zadní nápravy. Ta je důvodem, proč je Primera v našem výběru, ovšem také ji brzy zdevastuje nekvalita českých silnic. |
Dalo by se říci, že je úplně jedno, jak tenhle Opel jede. Jde o to, jak vypadá. Když se začal vyrábět, jednalo se jednu z nejaerodynamičtějších sériově vyráběných karoserií. V nabídce byl i pohon 4x4, ale tomu bychom se, stejně jako přeplňovaným motorům, vyhnuli obloukem. |
Dvěstěpětka byla součástí rallye legendy vozů skupiny B. Její civilní podoba GTI zrovna čerstvým řidičům kvůli svému opravdu závodnímu chování do ruky nepatří, ale i méně výkonné varianty dokážou, hlavně díky své nízké váze, pobavit. Jen je opravdu důležité dobře si vybrat. |
Tento nezdolný Seveřan se vyráběl do roku 1985 až do 1998, v roce 1992 proběhl lehký facelift. To svědčí nejen o dobře navržené konstrukci, ale cosi také o morální hodnotě švédských vozů. Je to druhý tip v našem výběru, který není až tak dobrý na zběsilé projíždění vlásenek, ale spíše pro pohodovou jízdy vysokým rychlostním průměrem. Do zatáčeky s ním musíte pomalu, na druhou stranu vám to oplatí při výjezdu mohutným zátahem turbomotoru. Ano, SAAB bez minimálně dvoulitrového turba není ten pravý SAAB. |
Pokud pro vás ale zábava znamená mít bahno za ušima, skočte po nezničitelném Suzuki Samurai či jeho ruském rivalu Ladě Niva.
Jistě jste si všimli, že v našem výběru není žádný diesel. V dané cenové kategorii bychom mohli myslet tak druhou generaci VW Golf a jeho 1,6 GTD, ale.... Nevýrazné výkony a kila navíc nedělají ze vznětových motorizací zrovna zábavná přibližovalda. Tedy pokud nejste zase další škrti na peníze...
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 415