link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Mitsubishi Lancer EVO / foto: Mitsubishi

Desáté Evo: kladivo na Imprezu

Nejdravější, nejdrsnější, nejvýkonnější a nejdynamičtější Lancer je tu.

Narozdíl od nové Imprezy přichází s ještě agresivnějším a svalnatějším výrazem a směrem nahoru šel i co do výkonu a jízdních vlastností. Do Japonska od nás letí hlasité díky!

magazin.cz
Mitsubishi Lancer EVO je pojem, je to kult a stejně jako rozděluje svět na půl Coca Cola a Sprite, Nike a Adidas nebo se my chlapi prý dělíme na „horňáky“ a „dolňáky“, tíhneme a necháváme se unášet buď na vlně EVO nebo STi. Tedy Mitsubishi Lancer Evo (a číslo si doplňte sami, stejně na něm zas tak nesejde) nebo Subaru Impreza WRX STi.

Jasně, že milujeme obě vyšlechtěné verze a kdybychom měli jednoho z těhle fešáků dostat, asi bychom nepohrdli, ale tak nějak každý tíhne k jedné značce víc. Nedávno jsme šeredně pomluvili novou Imprezu (na vyšlechtěné STi stále čekáme), tak se nyní koukneme na zoubek konkurenci.

Pěkně si chrochtáme

magazin.cz
A zde si budeme chrochtat o poznání více. Nový Myšák totiž nezklamal a přesně po vzoru Conceptu X (později Prototype X) představeném na autosalonu v Detroitu se představí i v sériovém provedení s řádně nabušeným tělem a patřičně nakrknutým výrazem.

Vůz si zachoval klínový tvar s výraznými prolisy, avšak zcela nové koncepce se dočkala přední maska s dominantní lichoběžníkovou partií, které vévodí (jak jinak) znak s trojicí červených diamantů a přeplňování prozrazující mezichladič umístěný za mřížkou nárazníku.

Agresivitu pozvedají i výdechy za blatníky a krásná podívaná je k vidění i při pohledu na zadní část vozu, která se pyšní tradičním obřím křídlem a dvojicí obrovských koncovek výfuků uprostřed nepřehlédnutelného difusoru.

U líbivých, eleganci s agresivitou spojujících světlometů nám ale nedá upozornit na podobu s lampami Alfy Romeo. Tím nechceme osočovat Mitsubishi z opisování, to v Japonsku jistě nemají zapotřebí, ale jako zajímavost pro zamyšlení ideální.

Na všechny čtyři

magazin.cz
Nová evoluce nejostřejšího Lanceru se bude chlubit zbrusu novým pohonem čtyř kol, jenž označují u Mitsubishi S-AWC, tedy „Super All Wheel Control“. Tento systém znovu přichází s volbou několika povrchů a měl by nabídnout více bezpečí a zábavy zároveň.

Když už zmiňujeme bezpečí, musíme upozornit na nový kolenní airbag, který doplňuje širokou zásobu osmice životazáchranných doposud montovaných vaků.

Evoluci desáté generace bude znovu pohánět přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který nabídne výkon 276 koní (203 kW) a mohutný točivý moment 422 Nm při 3500 otáčkách za minutu. Hliníkový motor s variabilním časováním ventilů MIVEC je o 12 kilogramů lehčí než jeho předchůdce a měl by zaručit rychlejší odezvu na plyn a nižší emise.

Přes mega
Oficiální představení Lanceru Evo X se chystá na konec listopadu a v prodejnách Mitsubishi by se mohl tento krasavec objevit již v polovině příštího roku.

O ceně pochopitelně ještě nikdo nic neví, ale neměla by se moc lišit od ceny současné „Evo devítky“ , která je kouzelných 1 199 900 Kč. Takže devítku už nekupovat, raději počkat půl roku na desítku!

Impreza nebo EVO?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 104