Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Honda NSX / foto: Shutterstock

Nejlepší japonské auťáky všech dob

Svá auta staví celá řada zemí. U nás jsou pochopitelně nejoblíbenější ta evropská. Hodně se mluví o německých, francouzských, italských a samozřejmě českých vozech. Stále více se ale prosazují auťáky z Asie.

Dlouho jsme si nemohli zvyknout na „korejce“, až nás přesvědčily natolik, že se z nich stal prodejní hit posledních let. To samé se dost možná stane v případě aut čínských, která jsou na svém exportním začátku podobně nekvalitní, ale dá se očekávat, že budou stále lepší a atraktivnější.

Jedna asijská země ale produkuje výborná auta už hodně dlouho. Samozřejmě, Japonsko. Nepředstavujte si hned masovou a oblíbenou, ale pro fajnšmekry spíše nudnou Toyotu. Japonci mají ve svém vozovém parku těžší kalibry.

Honda/Acura NSX
Není moc aut, která by se dala označit za univerzálně exotická a ještě méně jich pochází z Japonska. Výjimkou je celohliníková  Acura NSX z roku 1990, kterou některé dobové recenze označily za nejlepší sportovní auto všech dob. A není se co divit,  vždyť podvozek pomáhal ladit i Ayrton Senna.

magazin.cz

To je samozřejmě diskutabilní, ale málokdo se odváží říct, že si Acura NSX nezaslouží vysoká hodnocení. Uvnitř bil šestiválec od Hondy. Konkurence potřebovala na podobné vlastnosti dvojnásobný počet válců a navíc se o ni bylo třeba mnohem více starat.

Spolehlivost Acury byla přímo legendární. Obvykle ani po 150 000 kilometrech nenastal žádný problém. Zatím poslední model pochází z roku 2005 – ten už je ale přece jen trochu někde jinde.

Mazda MX-5
Mnozí vám řeknou, že tohle auto by koupili akorát tak manželce. Velká chyba! Kromě toho, že to není žádná levná nákupní taška, jde o vůz, ve kterém si automobilový nadšenec docela užije. Navazuje na tradici britských dvoumístných roadsterů. Mazda se při návrhu první generace nechala inspirovat například u Lotusu.

magazin.cz

Není kdovíjak výkonná, ale dokáže přesvědčit skvělými jízdními vlastnostmi, které jsou prostě a jednoduše zábavné. A zábava neznamená nutně trhání rychlostních rekordů.

Nissan Skyline GT-R
Jeho výroba odstartovala už v roce 1969 a trvá dodnes. To už svědčí o kvalitách tohoto jedinečného a pořádně silného vozu. Dlouho se ovšem objevoval jen na vybraných trzích. Šťastlivci, kteří se k němu dostali, ho obvykle vytunili v ultrasilné monstrum.

magazin.cz

Nehledě na to, že si po celou dobu výroby drží parádní vzhled, který se líbí většině. Dnes už si samozřejmě můžete koupit nejnovější model, ale pokud chcete zpětně zažít zlatou éru Nissanu Skyline GT-R, poohlédněte se po ročnících 1999-2002.

Lexus LS400
Lexus není nic jiného než luxusní odnož Toyoty. Zřejmě největší popularity se dočkal LS400, který se začal vyrábět již v roce 1989. Jde o velkou limuzínu, která v současnosti konkuruje vyšší třídě Mercedesu, BMW a Audi.

magazin.cz

Jedná se o jedno z nejspolehlivějších a nejbezpečnějších aut vůbec. Uvnitř navíc prakticky neuslyšíte žádný hluk. Kromě Japonska je Lexus populární zejména ve Spojených státech. Tam patří LS400 k tradičně nejprodávanějším luxusním sedanům.

Popularitu si vydobyl i high-tech systémy, které jsou ostatně Japoncům vlastní. Vždy byl po technologické stránce o krůček vpřed před konkurenty. Například hybridním pohonem, který v takto luxusních autech vůbec není obvyklý.

Datsun 240Z
Když se šedesátá léta konečně odporoučela a nastoupila léta sedmdesátá, lidé najednou začali toužit po sportovních autech. Jenže Jaguary, Porsche či Ferrari byly příliš drahé na to, aby si je mohla pořídit střední třída. Záchranou byl Datsun 240Z.

magazin.cz

Poháněl ho skvělý motor o objemu 2,4 litru, což bylo ve spojení s podařeným designem opravdové kouzlo. Žádné jiné auto toho času za takové peníze nenabízelo tolik. Datsun postavil laťku japonským autům – v dané třídě vytřískat co největší kvalitu, ale stále za přijatelnou cenu.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 353