Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Operation Flashpoint 2 / foto: gamestar.cz

Operaci Flashpoint 2 už nedělají Češi

Na druhém dílu Operace Flashpoint sice už nedělají čeští autoři, ale to neznamená, že by nemělo jít o vynikající hru. Naopak, vypadá skvěle.

V posledních dnech a týdnech se opět vzedmula vlna kontroverze kolem značky Operation Flashpoint. Jak známo, o první díl se postaral český tvůrčí tým Bohemia Interactive Studio, zatímco vydavatelskou roli zaujala britská firma Codemasters. A z Flashpointu se stala nečekaná pecka.

Navzdory značné náročnosti vycházející ze žánru válečné simulace se hry prodaly téměř dva milióny kusů a rovněž datadisky si vedly dobře. Proto bylo překvapivé, že se oba zmíněné subjekty následně rozešly.

Společnosti Codemasters každopádně zůstala značka na Operation Flashpoint, zatímco BI Studiu zbylo akorát know-how, jak podobné hry tvořit (z toho vychází série Armed Assault). Britové se po několika letech rozhoupali k odstartování vývoje pokračování, na kterém pracuje interní tým Codemasters. Zároveň je hra propagována jako nástupce prvního dílu, což je vzhledem ke shodnému názvu docela pochopitelné.

To se však nelíbí Marku Španělovi, šéfovi BI Studia, který se nechal slyšet, že jediným skutečným pokračováním Operace Flashpoint může být jedině Armed Assault 2. Inu, bude to ještě zajímavé. Už proto stojí za to se na druhý díl Operation Flashpoint podívat zblízka.

magazin.cz

Dragon Rising v Tichomoří
Dějištěm hry s podtitulem Dragon Rising („vzestup draka") je fiktivní ostrůvek v Tichém oceánu jménem Skira.

Fiktivní je ovšem pouze jméno. Ve skutečnosti si autoři dali tu práci a s pomocí satelitních snímků vytvořili akurátní prostředí podle jednoho z ostrovů v Aleutském souostroví. To by mělo znamenat mnohem větší autenticitu - přece jen, přírodní prostředí vypadá přirozeněji než něco, co si tvůrci zbastlili v příslušném programu.

A kvalitní zázemí je potřeba, protože Dragon Rising čerpá z aktuální geopolitické situace. Na Skiře se nacházejí značné zásoby ropy a zemního plynu. Jedná se o vlastnictví Ruské federace, přičemž důležité državy na ostrově mají také západní společnosti, v čele s těmi americkými. Je tu ostatně i americký konzulát.

Tedy hezká ropná idylka, kterou se však rozhodnou narušit Číňané (to má být ten drak z názvu), toužící po surovinovém bohatství. Rusové jejich vojenský atak nezvládají, a tak požádají o pomoc Američany, kteří do oblasti vyšlou letadlovou loď a vyšlou speciální složky armády. Hráč samozřejmě bude v jejich řadách.

magazin.cz

Hezky od píky
Pokud si ale myslíte, že hned stanete ve velitelské pozici a budete rozdělovat rozkazy ostatním, jste na omylu. Na počátku dynamické kampaně totiž budete prostým vojákem, který musí naopak poslouchat rozkazy jiných, a pokud tak neučiní, je obviněn z dezerce, čímž hra samozřejmě končí.

V podřízené roli si vyzkoušíte hned několik povolání, ať už to je medik, podpora či frontový voják. Ale zajezdíte si i v řadě moderních strojů, jako jsou tanky, obrněná vozidla a vznesete i do oblak ve vrtulnících, například slavných Black Hawks.

Teprve, když se takhle zaučíte pod vedením umělé inteligence, dostanete pod kontrolu vlastní skupinu vojáků. Té už bude možné přidělovat úkoly, a to přes komplexní kontextová menu. Ta mají zahrnout celou plejádu rozkazů, zároveň by ale měla být jednoduše ovladatelná, což se ve víru boje rozhodně hodí.

Ale vedením několikačlenného týmu hra rozhodně nevyčerpá všechny své trumfy. V poslední fázi hry se totiž dostanete na samotný generální můstek a budete tak určovat směr celého vojenského tažení. Za tímto účelem budete moct sledovat celou mapu Skiry a jednotkám udělovat příkazy podobně jako v kdejaké strategii.

magazin.cz
magazin.cz

Bitvy i bez hráčovy účasti
Operation Flashpoint 2 se pyšní dynamičností celé kampaně. To znamená, že se na ostrově rozehraje válka a hráč bude jen jednou z jejích součástek. Bude se účastnit různých bitev, ale na druhé straně ostrova mohou klidně probíhat bitvy další - bez jeho účasti. O nich potom bude pouze zpraven formou jejich výsledku.

Každé rozehrání by tak mělo přinést nové situace, jelikož v průběhu hry se bude měnit mnoho neznámých. Zní to opravdu skvěle, na druhou stranu to bude nesmírně náročné na kvalitu umělé inteligence. Autoři se sice chvástají, že mají nejlepší AI široko daleko - ale přece jen si raději počkáme na výsledek.

Každopádně, výrazně upravit se dá i herní plocha. Slíbena je totiž možnost maximální destrukce budov, ale třeba i lesů. Ostatně, Codemasters si zakládají na autentičnosti a realističnosti. Vše by mělo být pokud možno blízko skutečnosti - od příběhového pozadí, přes schopnosti zbraní, až po vojenské taktiky. Na druhou stranu se domníváme, že Operation Flashpoint 2 bude přece jen přístupnějším titulem než Armed Assault 2 a bude určen pro mnohem širší masy. Ani takový mix by ale nemusel být vůbec špatný.

magazin.cz

Slibný multiplayer
Velmi slibné jsou rovněž multiplayerové možnosti. Tvůrci tvrdí, že se na Skiru budete moct podívat v doprovodu desítek dalších, k síti připojených hráčů a užít si tak o poznání větší zábavu než s umělou inteligencí.

To vše má být zabaleno do skvělého Neon enginu, který je právem řazen mezi nejkvalitnější grafické nástroje, které mají vývojáři dnes k dispozici. O jeho kvalitách jsme se mohli přesvědčit například v nádherně vypadajících hrách jako Race Driver GRID či Colin McRae DIRT.

Také Operation Flashpoint 2 by tedy mělo vypadat výborně. A my doufáme, že se tak bude i hrát. Každopádně působí opravdu slibně, už jen proto, že na jeho vývoj Codemasters delegovalo zhruba stočlenný tým a tvrdí, že jde o nejdražší herní produkci v jejich historii.

magazin.cz

Připraveno ve spolupráci s www.gamestar.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 94