Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Konec herních konzolí a počítačů

Nintendo Wii, Xbox 360, Playstation 3, jejich předchůdci a následovníci – to vše by již brzy mohla být hudba minulosti. Herní konzole, jak je dnes chápeme, se mají změnit.

Herní revoluce
Postarat se o to míní nová videoherní společnost, která představila nesmírně ambiciózní projekt.

V podstatě jde o to, že k hraní hry vám bude stačit pouhá televize (případně monitor) a příslušné ovládací periferie. Hry se totiž budou objednávat prostřednictvím speciální služby, která vám je ovšem nepošle na harddisk, ať už konzolový či počítačový.

Hra bude spuštěna na vzdáleném serveru a na domácí obrazovku se bude pouze streamovat v reálném čase. Znamená to, že nebudete potřebovat drahé hardwarové vybavení, ale budete si kupovat jen hry, jako by to byly například filmy.

Nová společnost, o které zatím nikdo příliš neví, se jmenuje OnLive. Její sliby jsou však lákavé: možnost zahrát si prakticky na jakékoliv televizi či počítači. Graficky vyspělé hry by tak šlo spustit třeba i na málo výkonných netboocích, a to bez kompromisů. O výkon se zkrátka postará server.

Platba předplatným
Jistě, jistý hardware tu bude potřeba. Půjde o krabičku velikosti set-top boxu, díky které herní obsah budete moct přijímat a která obstará všechny náležitosti kolem. Jenže zatímco se grafika a funkce her budou neustále vylepšovat, vy budete mít doma pořád jen tenhle boxík.

Už v minulosti jsme zažili několik pokusů o ultimátní herní konzoli. Drtivá většina z nich zkrachovala kvůli mizernému zázemí. I v tomto případě visí nad úspěchem otazník.

Na druhou stranu, koncept zapadá do v současnosti oblíbené technologie „cloud computing“, kdy je výpočetní výkon delegován na externí server, k němuž se uživatel připojuje pouze pomocí terminálů.

magazin.cz

Společnost OnLive navíc podepsala smlouvy s předními výrobci her. Jsou mezi nimi vydavatelské domy Electronic Arts, Ubisoft, Take Two či THQ.

Důležitý bude také zvolený model financování. Pravděpodobně se nebude platit za každou hru zvlášť, nýbrž za službu jako takovou formou různě nastaveného předplatného.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 211