Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Mitsubishi Lancer EVO / foto: Mitsubishi

Nejrychlejší Lancer se 403 koňmi

Stejně jako rallye speciály inspirovaná série Mitshubishi Lancer Evolution X, také verze FQ-400 je pořádně drsnou károu. Její parametry přitom vzbuzují skutečný obdiv.

Rychlost především
Disponuje lehkým hliníkovým dvoulitrem s turbodmychadlem, který není na první pohled zase tak zvláštní.

Jeho unikátnost vynikne tehdy, když si uvědomíte, že disponuje 403 koňmi při 6 500 otáčkách za minutu a kroutícím momentem 525 Nm při 3 500 otáčkách za minutu.

Tenhle Lancer je tak nejrychlejším z řady Evolution X. Z nuly na stovku zrychlí za úctyhodných 3,8 sekundy. Maximální rychlost 250 kilometrů za hodinu by mohla být ještě vyšší, kdyby nebyla elektronicky omezená.

Díky systému Super All Wheel Control se řidiči dostane skvělého požitku z maximálního ovládnutí auta. To se skvěle kontroluje v zatáčkách a má úžasnou trakci.

Původ vozu je rallyový, a tak nepřekvapí možnost přizpůsobit parametry vozu a jeho chování povrchu, na kterém zrovna jedete. Specifikovat se dá asfalt, štěrk i sníh.

magazin.cz

Plná polní
Lancer Evolution FQ-400 není jen rychlý, ale také skvěle vypadá, když pokračuje v linii X a snoubí sportovní nádech s určitou konzervativností.

Nemusíte s ním navíc sešlápnout plyn až k podlaze. Kdyby se něco náhodou přihodilo, máte velkou šanci, že vyjdete bez újmy. Crash-testy prošel FQ-400 na pět hvězdiček, a to nejen díky speciálním pásům a sedmi airbagům.

Tohle auto není pro každého, a tak nepřekvapí, že už jako standard tu najdete hands-free, CD tuner s 30 GB kapacitou, satelitní navigaci, dálkové centrální ovládání a další nezbytnosti.

Pokud si chcete užít dostupnou sportovní jízdu, nemusíte hned šetřit na Ferrari nebo Porsche. Lancer Evolution FQ-400 vás i se solidní výbavou a dobrou užitnou hodnotou vyjde na nějakých 1 500 000 korun.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 656