Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Nový fenomén od Ferrari?

Prakticky každé auto, které má na sobě autentický znáček vzpínajícího se hřebce, je hotovým klenotem.

Některé vozy Ferrari jsou ale spíše jen pro zábavu a běžné užití. Jen několik z nich se stane skutečnými legendami, jako například Ferrari F40 nebo Enzo.

Jiné Ferrari
Na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu se oficiálně představí Ferrari 458 Italia, které má podle všeho šanci stát se právě takovou legendou a nebýt jen dalším Ferrari v řadě, byť i to je pocta.

magazin.cz

458 Italia je velkým skokem vpřed od předchozích sporťáků s motorem umístěným uprostřed. Jde o čistokrevnou syntézu vybraného stylu, nápaditosti, vášně a těch nejmodernějších technologií. Tedy charakteristik, jimiž se světoznámá italská automobilka vyznačuje od svých začátků.

Ve skutečnosti je ale Ferrari 458 Italia zcela novým vozem, který přímo navazuje v máločem. Nový je motor, design, ergonomie, a pokud se vám podaří usednout za volant a porovnat s předchozími modely, pak zjistíte, že se hodně změnilo (vylepšilo) i z hlediska řízení. Tedy, mělo by to tak být.

Schumacherův podíl
Tento model ještě více než předchozí profituje z mnohaletých zkušeností Ferrari s vozy Formule 1. To znamená, že auto dokonale reaguje na řidičovy pokyny, ale třeba i to, že tření v motoru je minimální a díky tomu bude 458 Italia disponovat rekordně nízkou spotřebou benzínu. Oproti F430 přitom zaznamená výkonnostní nárůst.

magazin.cz

Hlavní důraz při vývoji byl kladen na sžití řidiče s autem. Jako by nešlo o dva subjekty, ale pouze o jeden. Pokud se ptáte, co v posledních letech dělal Michael Schumacher, vězte, že se velkou měrou podílel právě na tomto projektu.

Parádní čísla

Uprostřed vozu umístěný osmiválec o objemu 4,5 litru je ojedinělý tím, že jako první svého druhu ve Ferrari funguje na bázi přímého vstřikování. I díky tomu se průměrnou spotřebu podařilo stlačit na 13,7 litru na sto kilometrů.

Motor má maximální výkon úchvatných 570 koní, a to v devíti tisících otáčkách a s 540 newtonmetry.

magazin.cz

Připravte se proto na zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy a maximální rychlost 325 kilometrů za hodinu. Rychlé auto potřebuje i dobré brzdy. Ty 458 Italia má. Ze stovky zabrzdí na dvaatřiceti metrech.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 408

############################################################################ # Magazin.cz (26157) / All Web (1) :