Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Electrobike Pi / foto: Shutterstock

Když nemůžeš šlapat...

I těm největším borcům po pár odšlapaných kilometrech občas dojdou síly. Jen málo z nich si může pomoct elektrickým pohonem.

Hybridní kolo, využívající k pohonu jak lidské síly, tak baterie se stává stále poptávanějším artiklem. Na první pohled v sobě snoubí samé výhody: trochou elektrické síly výrazně vylepší vaše možnosti v sedle, zanechá minimální otisk v okolním prostředí a nestojí prakticky nic.

magazin.cz
Nelze si nevšimnout robustního rámu, kterým se Electrobike Pi vyznačuje. Monokok je vyroben z slitiny křemíku a ukrývá v sobě NiMH baterie spolu s nejrůznějšími kabely.

Elektronický motor o výkonu 36V/500 wattů dokáže kolo rozpohybovat na rychlost 25 mil, tedy zhruba 40 kilometrů za hodinu. Tento náhon přitom komfortně ovládáte jedním tlačítkem připevněným na řidítkách. Případným šlapáním se potom baterie sama dobíjí.

Pro úplné lenochy
Ta je velice malá, a pokud ji konstantně nedobíjíte, vydrží okolo dvou a půl hodiny provozu, přitom by vás měla dokázat dopravit na vzdálenost takřka padesáti kilometrů. Pokud se vám opravdu nechce šlapat, oceníte její jednoduchou vyměnitelnost za další, dokoupený článek (750 dolarů).

Gelové sedadlo je maximálně pohodlné a přizpůsobivé – jak horizontálním, tak vertikálním způsobem, takže byste ani na delších cestách neměli pocítit syndrom bolavého zadku.

Je jasné, že Electrobike Pi nevystačí s obyčejnou přehazovačkou, jejíž nevýhody při rychlejší jízdě či šlapání do kopce všichni známe. Konstruktéři se proto rozhodli pro speciální NuVinci přehazovací páku, jíž lze zcela plynule použít i při vyšších rychlostech.

To vše ale přeci jenom něco stojí a Electrobike Pi tak zrovna nepatří do kategorie lidových bicyklů. I při současném nízkém kurzu dolaru byste za základní verzi zaplatili 135 000 Kč (7500 dolarů), k dispozici je však i nadstandardní výbava, s níž cena naroste o další desetitisíce.

Na druhou stranu, při zachování komfortní a rychlé mobility minimalizujete náklady na provoz.

Co si o tom myslíte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 22