Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Bugatti Veyron / foto: Shutterstock

Šílený duel: indická Tata vs. Bugatti Veyron!

Dočista jsme se pomátli. Postavili jsme vedle sebe nejlevnější pokus o auto, indickou prdlavku TATA, a nejdražší automobil světa, skvostné Bugatti Veyron! Výsledek? Předem jasný.

Bugatti Veyron je nejrychlejším sériově vyráběným automobilem světa. Jedním dechem můžeme přisadit, že je i nejsilnějším, nejexkluzivnějším a hlavně nejdražším. TATA Nano je nový indický vozík, který je naopak suverénně nejlevnějším „automobilem“, který je možno si pořídit. 36 000 000,- Kč versus 45 000,- Kč. To už je vcelku rozdíl nemyslíte?

Žádné problémy s přechodem

magazin.cz
Indická automobilka TATA postavila Nano jako levnou alternativu pro Indy, kteří dosud preferovali především kola a skútry.

Aby neměli majitelé při přechodu problémy s rozdílnou velikostí, disponuje Nano rozměry 3,1 m do délky, 1,5 m do šířky a 1,6 m na výšku. Porovnáme s Veyronem? Poloviční délka, o půl metru užší a téměř o půl metru vyšší? Překvápko? Ani ne. To tu dneska nečekejte.

Mnohem zajímavější je však porovnání motorů. Vidlicový šestnáctiválec do W s objemem osmi litrů a čtyřmi turby stojí vedle v rohu se krčícího dvouválcového jádra o objemu 623 kubických centimetrů. 1001 koní proti třiatřiceti, směšné! Ale zase za cenu Veyrona si můžete pořídit rovných 800 Tatamobilů, jejichž design (věřte, nebo ne) vznikal v kolébce automobilového designérství, v Itálii. Avšak pokud bychom měli volit pouze podle vzhledu, vybereme si přesně to co vy. V tom se asi shodneme.

Za Veyrona pět ferrari

magazin.cz
Faktem zůstává, že Bugatti Veyron můžeme i přes jeho cenu spatřit už i na našich silnicích. Jeden z nás má tu čest a dokázal tak z trůnu sesadit doposavad nejdražší automobil brázdící naše silnice, perlu italského automobilového průmyslu Maserati MC12. A stejně tak i Ferrari Enzo.

Kromě těchto krasavců je možné si za cenu jednoho Veyronu pořídit například pětici sportovních Ferrari 612 Scaglietti nebo zaplnit parkoviště supermarketu 144 novými Fabiemi. Když už jsme zmínili nejdražší vozy našich silnic, můžeme přidat například luxusní limuzínu Maybach za deset mega, Mercedes SLR McLaren za 14 a Porsche Carrera GT za 15 miliónů.

magazin.cz
Ale zpátky k Tatamobilu. Zatímco výrobce očekává roční poptávku až milión kusů, Bugatti má v plánu do roku 2011 vyrobit pouhých 300 kusů jejich klenotu. Pokud byste si chtěli dopřát podobný luxus, je nejprve třeba složit na účet Bugatti zálohu ve výši 8 miliónů Kč, aby v továrně začali uvažovat o výrobě konkrétního exempláře. A pozor, výroba jednoho Veyronu trvá více než rok.

Brzdy dražší než celé Nano
Co nás zaujalo je brzdová soustava Veyronu, která sama o sobě několikrát přesáhne cenu celého TATA Nano. Uhlíkové kotouče vpředu a keramické vzadu objímají titanové osmipístky s ocelovými hlavami a keramickým tepelným stíněním. Bugatti Veyron i díky aerodynamické brzdě na zádi zpomalí ze 400 km/h na nulu během 10 vteřin a stokilometrovou rychlost zvládne na třiceti metrech.

Sprint na stovku dá Veyron za 2,5 s. TATA se podobným údajem bohužel nechlubí a možná i proto, že stovku Nano prostě nedá. Takže zatímco Veyron pokoří dvoustovku za 7,3 s a hranici 300 km/h za 16,7 (mimochodem hodnota podobná té, za kterou Fabka 1,2 HTP zdolá svoje první a poslední kilčo), Nano si může v klidu stále zrychlovat na tu svojí osmdesátku.

magazin.cz
Co však bude hrát do karet zejména „Nanu“, to je spotřeba. Ta dosáhne u Inda pěti litrů na sto kilometrů.

Bugatti Veyron s pohonem všech čtyr kol (maličká perlička pro věčné opovrhovače Haldexkou, hádejte jakou mezinápravovou spojkou Veyron disponuje?) a svým obřím jádrem je na tom o poznání hůře. Město za 40, za městem 14 a 24 litrů na sto v kombinaci.

Takže kdo u vás zvítězí? Veyron, nebo Nano? V garáži zřejmě nezaparkuje ani jeden, uhádli jsme?

A co máte v garáži vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 137