Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: ShutterStock.com

Jízda na elektrickém kole rychlostí 80 km/h

Audi představilo koncept moderního elektrického kola, s nímž se můžete po ulici řítit jako na motorce.

Cyklisté kličkující mezi auty v hustém provozu asi nejsou zvyklí na to, že by mohli dostat pokutu za nepřiměřenou rychlost. To by se ale mohlo změnit díky modernímu prototypu elektrického kola z dílny automobilky Audi, která použitím závodních principů a zabudováním elektromotoru proměnila obyčejný bicykl na žihadlo letící rychlostí až 80 km za hodinu.

 

magazin.cz

 

Futuristický koncept

Prototyp Audi e-bike Wörthersee nabízí pětici jízdních režimů, mezi nimiž lze za jízdy přepínat. Pro sportovce je určen standardní šlapací mód, který jezdci napne svaly na nohou. Lenochům je naopak určen samostatně pracující režim elektromotoru a experimentátoři využijí kombinaci šlapání a různé síly přídavného pohonu.

 

magazin.cz

 

Režim samostatného pohonu eGrip dokáže rozpohybovat kolo až do rychlosti 50 km/h. Pokud chce cyklista dosáhnout maximální rychlosti, musí zapojit také svoje nohy. Teprve v kombinovaném režimu se lze prohánět po ulicích zmiňovanou rychlostí 80 km/h. Dojezd elektromotoru je přitom maximálně 70 kilometrů.

 

Elektrickému kolu pochopitelně nechybí ani řada technologických vychytávek. Sílu motoru lze regulovat pomocí dotekové obrazovky. Palubní počítač je možné propojit se smartphonem, který funguje zároveň jako imobilizér a bez nějž se následně na kole nerozjedete. Kolo navíc můžete propojit s kamerou v helmě a nahrávat videa svých cyklistických kousků a triků přímo na internet.

 

magazin.cz

 

Jízda po zadním

S jízdou po zadním kole nebo dalšími triky vám navíc pomůže elektronický kontrolní systém, který pracuje ve dvou režimech. Méně zkušeným bikerům je určen „Power Wheelie“ mód, při němž lze nastavit úhel jízdy po zadním kole a elektromotor automaticky pomáhá držet rovnováhu ve správném úhlu.

 

Pro sportovní výkony je pak možné přepnout do „Balanced Wheelie“ režimu, který pomáhá udržovat rovnováhu nakloněním těla. To znamená, že jezdec ovlivňuje rychlost kola svým vlastním pohybem. V předklonu motor přidá plyn a naopak v záklonu jej ubere.

 

magazin.cz

 

„Při vývoji Audi e-bike Wörthersee jsme vycházeli z designových principů závodních vozidel,“ tvrdí Hedrik Schaefers, jeden z tvůrců z mnichovského studia. „E-bike se zdá být neuvěřitelně precizní, velmi emotivní a přísně funkční. Design kola se plně soustředil na funkci sportovního stroje. Všechny konstrukční prvky tak plně korespondují s technickými vlastnostmi.“

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 1