link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Únava v práci / foto: shutterstock

Jak nedat šanci jarní únavě?

Mnoho z nás se jistě nemohlo dočkat, až konečně skončí dlouhá zima a přijde jaro. Ovšem spolu s jarem se často objevuje také tzv. jarní únava.

Není se čemu divit – vždyť během dlouhé zimy začalo našemu tělu chybět blahodárné působení slunečních paprsků, dále pak pravidelný pohyb a vitamíny. A proto jsme na jaře tak unavení. Jak se pocitu únavy a vyčerpání zbavit?

Změna jídelníčku

Jarní únavy vás dokáže zbavit změna jídelníčku a dodržování zásad zdravého životního stylu. Jezte pravidelně během dne, zařaďte do svého jídelníčku zdroje vitamínu C a vitamínu B, jako je ovoce a zelenina, mléčné výrobky atd. Vhodné jsou dále potraviny obsahující vápník, zinek, sodík a draslík. Případně je vhodné zmíněné vitamíny a minerály doplnit ve formě tablet.

Koníčky 

Nejenom na jaře byste neměli zapomínat na své koníčky. Čas od času se zkrátka věnujte tomu, co máte rádi a co vás těší. Jděte třeba na procházku, vyrazte do přírody nebo sáhněte po knize. Dostanete se tak do psychické pohody, což vám v boji s jarní únavou také nepochybně pomůže.

Pravidelný pohyb

Nezapomínejte na pravidelný pohyb! Nemusíte zrovna trávit dlouhé hodiny v posilovně, na jaře můžete konečně začít třeba běhat nebo jezdit na kole. Vyzkoušet můžete také například jógu nebo vyrazit na delší procházku.

Spánek

Abyste své tělo zbavili únavy, je nutné dbát na kvalitní a dostatečně dlouhý spánek. Jeho absence se totiž projeví nejenom pocitem únavy a vyčerpání, ale také s sebou přináší zdravotní rizika, jako je například vysoký krevní tlak, zvýšené riziko vzniku kardiovaskulárních chorob či rozvoj deprese.

Pitný režim

Únavu má často na svědomí zanedbávání pitného režimu. Myslete proto na to, že byste za den měli přijmout dva až tři litry tekutin. Nepřehánějte to přitom s konzumací kávy, alkoholu, nebo slazených nápojů.

Pobyt venku

Po zimě nám chybí blahodárné působení slunečních paprsků, a tedy i vitamín D. Proto je zejména na jaře velmi vhodný pobyt venku. Působení slunečních paprsků má na svědomí zvýšenou produkci vitamínu D, který mimo jiné zvyšuje obranyschopnost organismu. Navíc díky pobytu na slunci budeme mít lepší náladu, a to díky zvýšené produkci hormonu štěstí – serotoninu.

Jak nedat šanci jarní únavě?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!