link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Celulitida / foto: shutterstock

Jídlo a celulitida: Čemu se vyhnout?

Léto už je skoro tady, a tak začne období krátkých sukní a plavek. Proto je nejvyšší čas zatočit se strašákem zvaným celulitida, což je kůže podobná přezrálému pomeranči.

Není to tak těžké, jak se může zprvu zdát. Stačí upravit jídelníček a začít se trochu hýbat. Co jíst a čemu se raději vyhnout?

Nevzhledná celulitida, tedy hrbolatá kůže, nejčastěji vzniká na hýždích a stehnech. Tento problém trápí více než polovinu žen! Mnohým z nich značně snižuje sebevědomí – ženy se pak v létě třeba stydí obléknout plavky. Celulitida vzniká v důsledku zvětšení tukových buněk, které pak na povrchu kůže vytvářejí dolíčky a nerovnosti, tzv. pomerančovou kůži. Vznik celulitidy částečně ovlivňují dědičné předpoklady, dále pak souvisí s nadváhou, sedavým způsobem života, nadváhou a obezitou, hormonální nerovnováhou či kouřením.

Celulitida postihuje zejména ženy, u mužů se objevuje jen výjimečně. Důvodů častějšího výskytu u žen je hned několik. Ženská tenčí kůže v oblasti hýždí a stehen je náchylnější k poškození, a tedy i k tvorbě tzv. pomerančové kůže. Další nevýhodu pro ženy představuje hormon estrogen, který k tvorbě celulitidy přispívá.

Pokud i vás trápí celulitida, nemusíte hned nutně utrácet za kosmetické produkty či dokonce zákroky. Zaměřte se nejprve na svůj jídelníček a nezapomínejte na pravidelný pohyb!

Co zařadit do jídelníčku?

Vhodné jsou celozrnné a nízkotučné potraviny. Vegetariáni mají v tomto ohledu výhodu – maso s obsahem hormonů totiž k tvorbě celulitidy přispívá. Do jídelníčku je naopak dobré zařadit ovoce a zeleninu, celozrnné pečivo, hnědou rýži, luštěniny nebo ryby. Ty jsou bohaté na omega-3 mastné kyseliny, a tak podporují krevní oběh. Pomůže vám také celková detoxikace organismu, kdy se z těla vyplaví škodlivé toxiny. Nezapomínejte ani na pitný režim – nejlepší je čistá voda nebo bylinné čaje.

Co z jídelníčku vyřadit?

Rozhodně vám prospěje, když omezíte konzumaci tučných a sladkých potravin. Také sůl není vhodná, proto si její příjem hlídejte. Nadměrný příjem cukru a soli s sebou nenese jenom riziko vzniku celulitidy, ale také zdravotní rizika. Pokud máte nadváhu, snažte se o redukci hmotnosti. Nadváha a obezita totiž s celulitidou úzce souvisí. Když zmizí podkožní tuk, zmizí také celulitida. Omezte také konzumaci alkoholu a kouření.

Jídlo a celulitida: Čemu se vyhnout?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!