link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Vitamín C / foto: shutterstock

Netrpíte nedostatkem vitamínu C?

Příjem vitamínů je důležitý. Nedostatek vitamínů v těle se projevuje různě. Jak vaše tělo zareaguje na nedostatek vitamínu C?

Je poměrně známým faktem, že vitamín C potřebujeme pro správnou funkci imunitního systému. Je tedy vhodné zvýšit jeho příjem v období chřipek a nachlazení. Vitamín C také může posloužit jako prevence vzniku rakoviny, dokáže snížit působení stresu, přispívá k lepším fyzickým výkonům a zpomalení procesu stárnutí.

Jak se projevuje nedostatek vitamínu C v organismu?

Častá tvorba modřin

Dělají se vám až podezřele často modřiny? Nemusíte se ani moc praštit, a za chvíli máte na daném místě velkou modřinu? Možná vám chybí vitamín C! Doplnit ho můžete ve formě tablet či ovoce a zeleniny (na vitamín C jsou bohaté např. citrusy, kapusta, brokolice, červená paprika). Někdy skutečně stačí zvýšit přísun vitamínu C a na modřiny můžete zapomenout.

Pomalé hojení ran

Hojí se vám rány velmi dlouho? Trvá klidně několik týdnů, než vám zranění zmizí? Opět se může jednat o projev nedostatku vitamínu C v organismu. Vitamín C je totiž nezbytný pro tvorbu kolagenu, který podporuje hojení ran. Kolagen navíc potřebujeme pro zdraví a krásu pleti. Není proto na škodu zvýšit příjem vitamínu C.

Vysušené vlasy

Jsou vaše vlasy vysušené? Třepí se vám konečky a lámou se vám vlasy? Zkuste zvýšit příjem vitamínu C! Ten ovlivňuje zdraví a vzhled vašich vlasů. Nedostatek tohoto vitamínu se tedy projeví pomalým růstem vlasů, jejich nezdravým vzhledem, lámavostí a roztřepenými konečky. Vitamín C má také vliv na kvalitu nehtů.

Nadváha

Podle odborníků z Arizonské univerzity má nedostatek vitamínu C na svědomí rozvoj nadváhy a obezity. Vitamín C totiž dokáže zabránit ukládání tuků či tento proces značně zpomalit.

Únava

Jste často unavení? Máte neustále špatnou náladu? Mimo jiné to může způsobit malý příjem vitamínu C. Zkuste tuto chybu napravit a hned se budete cítit lépe.

Netrpíte nedostatkem vitamínu C?

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!