Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Optimalizace stránek / foto: https://www.wepromo.cz

Vyhledávání podle obrázku nebo na Youtube je stále více používané

Ať už jste majitelem internetového obchodu nebo e-shopu, určitě hledáte způsob, jak zvýšit návštěvnost webové stránky. Se zvýšenou návštěvností přijde více objednávek a tím pádem se zvýší i zisky společnosti.

Aby vzrostla návštěvnost webové stránky, musíte se zaměřit na SEO, které je často opomíjené. SEO čili optimalizace webové stránky pro internetové vyhledávače je soubor mnoha kroků, které je třeba vykonat, aby web Google, Seznam nebo jiný internetový vyhledávač evidoval a kladně hodnotil. Například sem spadá tvorba kvalitního obsahu, který bude přínosný uživatelům, stejně tak sem spadá i linkbuilding, využívání klíčových slov, nadpisy a kromě toho i optimalizace obrázků. Především optimalizace obrázků bývá zanedbávaná.

Optimalizace pro Youtube kanál

Youtube je taky vyhledávač, podobně jako Google, ale se zaměřením na výsledky videí, nikoliv webových stránek. Jak optimalizovat tedy pro Youtube? Nadpis je alfou a omegou. Nadpis je důležitý nejen pro algoritmus, ale i pro zaujetí návštěvníka. Pokud například přidáte i nějakou číslovku, tak si Vás všichni doslova zamilují. Příkladem je „7 tipů jak…“. Dalším krokem je správné vyplnění popisu. Ten se často nevyplňuje vůbec, přitom je tak důležitý.

Optimalizace stránek

A ty obrázky?

Je však velká škoda, že se právě na obrázky zapomíná. Jsou nedílnou součástí webu, respektive každého článku na stránce, a právě obrázky mohou mít obrovský vliv na rychlost stránek a také na dohledatelnost výrobků nejen na Googlu, ale také na Seznamu a jinde.

Jelikož je optimalizace obrázků důležitou součástí SEO, možná se ptáte, jak na to. Optimalizace obrázků probíhá konkrétně v několika fázích. Poté pochopíte, jak funguje i vyhledávání podle obrázků.

Nejdříve se musí upravit jejich velikost

Vůbec prvním krokem, ke kterému musí dojít, pokud optimalizujete obrázky, je úprava jejich velikosti. Pamatujte na to, že čím větší obrázek bude, tím déle se bude webová stránka, respektive konkrétní stránka e-shopu načítat. Jen málokdo si uvědomuje, že na rychlost webu má vliv právě obrázek, který je používán. Jelikož se web nesmí načítat déle jak několik vteřin, je dobré volit menší velikosti obrázků. Pamatujte na to, že čím kratší dobu se bude web načítat, tím lepší bude výkon stránek v očích vyhledávačů a tím lépe bude stránka působit na uživatele. Žádný uživatel nechce trávit dlouhé minuty nad načítáním stránky.

Rychlý web

Druhým krokem je úprava názvu obrázků

Ať už berete fotografii z fotobank nebo používáte vlastní fotografii, kterou jste našli v archivu, pravděpodobně je název souboru nesrozumitelný až krkolomný. V takovém případě byste měli název obrázku upravit, aby vyhledávače mohly přesně určit, co je na obrázku zobrazeno nebo o čem obrázek pojednává. Pokud obrázek souvisí s konkrétním článkem, proč ho nepojmenovat právě názvem článku? Názvem stačí alespoň naznačit, o co se jedná nebo k čemu obrázek patří, o čem pojednává.

Jak zjistím, že jsou obrázky nastaveny správně?

Chcete zjistit, jestli jste obrázky optimalizovaly správně a jestli vám už přináší nějaké nové návštěvníky? Tato informace vám rozhodně není zatajena, stačí zamířit do nástroje Google Search Console, kde si pod nabídkou “Návštěvnost z vyhledávání” kliknete na analýzu vyhledávání a poté jen upravíte typ vyhledávání na “obrázek”.

K tomuto článku není otevřena diskuze