Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
vyhledavace / foto: shutterstock

SEO, aneb optimalizace webu pro vyhledávače

SEO (optimalizace webu) vychází z anglické zkratky Search Engine Optimization v českém překladu je to optimalizace pro webové vyhledávače. Optimalizace webů není vůbec těžké téma, jak se na první pohled může zdát.

Díky vhodné analýze můžete hodně zjistit o svém webu a díky správném použití klíčových slov se dostat až do popředí ve vyhledávačích jako je Seznam nebo Google.

Optimalizace webu a jak na ní

SEO optimalizace webu obsahuje také analýzu, zjišťuje, jestli nemá web nějaké závažné nedostatky. I drobné nedostatky, které přehlédnete, můžou bránit ve využití webového potencionálu naplno.

Co by taková SEO analýza měla zahrnovat a co jednotlivé části znamenají?

Analýza klíčových slov

Jako první bod je důležité zjistit správná klíčová slova, která se hodí pro zaměření vašeho webu. Díky klíčovým slovům se může zapracovat na kvalitní SEO struktuře.

Analýza struktury webu

Struktura webu je jedním z nejdůležitějších faktorů on-page optimalizace stránek. Podrobně se zkoumá menu, jeho kategorie nebo umístění jednotlivých modulů webové stránky. Web musí být pro čtenáře vzhledově zajímavý, a přehledný. Musí se v něm dobře orientovat a umět z něj vytěžit všechny dostupné informace.

Analýza vstupních stránek

Analýza zacílení jednotlivých stránek webu je velmi důležitá. Pokud chybí nějaké vstupní stránky, je třeba je navrhnout a doplnit.

Kontrola meta tagů

Je důležité také zjistit správné nastavení meta tagů, které jsou pro SEO velmi důležité.

Kontrola nadpisů stránek

Nadpisy se člení na H1, H2, H3 atd. Je třeba je umět správně použít, jelikož vyhledávače se zaměřují především na H1 a H2 nadpisy. Ty by měly obsahovat důležitá klíčová slova celého článku.

Kontrola stránek na chyby 404

Pokud nějaká ULR neexistuje, objeví se tato stránka. Pokud odkaz na danou stránku byl třeba smazán nebo přesunut na jinou adresu je třeba udělat přesměrování v administrativě a tím obnovit funkci původního odkazu.

Analýza sitemap

Mapa webu obsahuje všechny důležité části, které se dají na stránce najít. Většinou se zobrazuje v patičce hlavní stránky a je proto velmi důležitá i pro SEO optimalizaci.

Analýza odkazového profilu

Pro váš web je nejvhodnější mít mnoho kvalitních zpětných odkazů. Ty vás totiž staví na vyšší a vyšší příčky ve vyhledávačích. Je však důležité, aby weby, které na vás odkazují, byly kvalitní a měly tedy nějaký přínos v rámci zpětného odkazu pro váš web. Skvělou volbou jsou také odkazy spřátelených webů, které mají třeba podobný obsah či nápad jako vy.

Kontrola Rich Snippets Google

Díky Rich Snippets Google můžete dát čtenářům o sobě vědět v krátkých úryvcích. Pokud nevíte jak na takové krátké textíky, určitě vám odborníci v oboru poradí.

Analýza vnitřního prolinkování

V rámci SEO optimalizace je velmi důležité také prolinkování samotného webu. Je důležité, aby jednotlivé stránky webu na sebe odkazovali, nebo aby odkazovali na hlavní stránku. Pokud máte třeba firemní web, měla by hlavní stránka odkazovat na stránku s vašim kontaktem, či ceníkem a stránka s nabídkou služeb zase na kontakt a hlavní stránku atd.

Kontrola obsahu na duplicity

Z hlediska SEO je kontrola duplicity obsahu stránek velmi důležitá. Pokud se totiž zjistí, že se ve vyhledávači nějaké stránky shodují svým obsahem, je zde něco špatně. Vaše stránky by měly obsahovat unikátní články, které svým obsahem přinesou čtenáři něco nového, něco originálního.Je třeba dbát na tuto kontrolu a všechny texty, které vám autoři, externí redaktoři nebo copywriterové dodají, byste měli zkontrolovat na duplicitu.

Analýza textového obsahu

Vaše texty by měly čtenáře nebo návštěvníka webu zaujmout jak po obsahové stránce svým přínosem, tak i po vzhledové stránce. Článek by měl být správně strukturován, měl by být členěn na jednotlivé části, jako jsou nadpis, parex, podnadpisy a odstavce.

Kontrola optimalizace obrázků

Díky kontrole správné velikosti obrázků a jejich přenastavení v rámci šablony můžete získat maximální odezvu z vašich stránek.

Kontrola nastavení cache

Správné nastavení cache usnadní návštěvníkům webu jeho prohlížení a také vstup na web. Takové nastavení hodně usnadní. Vaše stránky se nebudou načítat ze strany serveru, ale z mezipamětí jednotlivých prohlížečů.

Analýza návštěvnosti webu

Analýza návštěvnosti je velmi důležitá. Použít k tomu můžete Google Analytics. Tato aplikace je velmi přehledná zjistíte zde mnoho cenných údajů, které vám pomohou v rozvoji samotného webu a jeho optimalizace. Zjistíte zde, jaké stránky návštěvník webu nejvíce čte, kolik na nich tráví času nebo jaká je míra okamžitého opuštění webu. Zjistíte také denní počet návštěvníků, kteří váš web navštíví a mnoho dalších a cenných informací.

Analýza použitelnosti webu

Velmi důležité je také zjistit, jestli vaše stránky jsou použitelné jak na počítačích, tak i na tabletech nebo mobilních telefonech.

Linkbuilding, aneb budování zpětných odkazů

V rámci SEO je linkbuilding, neboli budování zpětných odkazů velmi důležitéSoučástí optimalizace je také propojení jednotlivých stránek vašeho webu. Jak takové zpětné odkazy získat? To není vůbec snadné a je třeba se při tom dobře zamyslet, kam odkazy umísťujeme.

Dobře zvolená strategie linkbuildingu vás může dostat na vyšší pozice ve vyhledávačích jako jsou Seznam nebo Google. Web, který je hodně aktivní a má mnoho kvalitních a tématicky relevantních zpětných odkazů je pro vyhledávače něco jako steak. Odkazy můžete získat třeba v rámci výměny mezi jiným prosperujícím webem. Existují také portály, které umístí vaše reklamní články na ty nejlepší weby, a v rámci služby získáte z daného webu zpětný odkaz na svůj web. U takové služby je však nutné být velmi opatrný, protože ne každý web, který se tváří jako úspěšný jim také doopravdy je, proto je nezbytné používat kvalitní SEO nástroje jako jsou např. MOZ, Majestic SEO nebo Ahrefs. Získat kvalitní zpětné odkazy můžete i z jiných zdrojů jako jsou třeba diskuzní fóra, tématické blogy, zpravodajské weby nebo i některé katalogy firem.

Cena za zpětné odkazy je různá, někdy jsou odkazy zadarmo třeba právě u výměny, či v diskuzních fórech. Jindy se za odkaz platí a to až horentní sumy.

Dynamický nárůst návštěvnosti díky optimalizaci

Pro SEO existuje mnoho nástrojů, které vám pomohou s kvalitním zacílením vhodných klíčových slov. Některé jsou zdarma, jiné jsou placené. Mohou vám pomoci změřit hustotu klíčových slov ve stránce, najít vhodná klíčová slova a jejich kombinace, zjistí vám vaše pozice ve vyhledávačích nebo vám ukáží nejvyhledávanější výrazy z dané oblasti.

Předtím, než si nějaký nástroj zaplatíte nebo najdete, je třeba odpovědět si na otázku, jestli vám opravdu může pomoci anebo jsou to jenom zbytečně vyhozené peníze. Zjistit si počet vyhledávání klíčového slova můžete i zdarma a to buď na Seznamu nebo Googlu.

Díky dobré SEO optimalizaci pak můžete získat mnoho návštěv právě z vyhledávačů. Je prokázáno, že návštěvnost webových stránek z vyhledávání má nejvyšší konverzní poměr. Pokud byste tedy SEO zanedbali, můžete přijít až o velmi početnou skupinů nových návštěvníků, kteří by se mohly se velmi vysokou pravděpodobnosti stát vašimi zákazníky.

Chcete dobré pozice ve vyhledávačích?

Abyste se svým webem uspěli, je třeba mít dobrou viditelnost webu a tím pádem i potencionál pro nárůst návštěvníků. Pouze ty nejlepší a viditelné weby mají šanci uspět mezi konkurencí, která je dnes opravdu velmi široká. Pokud vlastníte například internetový obchod a zanedbali byste SEO můžete přijít o hodně zakázek. Právě SEO optimalizace vám pomůže získat dobré pozice ve vyhledávačích a tím také zvýší vaše prodeje online.

Jestli nechcete něco pokazit, nebo tomu ani po přečtení článku moc nerozumíte, obraťte se na profesionály. SEO agentura v Praze vám se vším ráda a ochotně poradí, zhotoví všechny potřebné analýzy, doporučí vám vhodná klíčová slova a poradí jak na linkbuilding. Není nic lepšího, než svěřit svůj web do rukou odborníků.

Společnost MEDIAUNIT.cz se specializuje na internetový marketing. Navrhne pro vás nejlepší optimalizační řešení vašich stránek, provede všechny potřebné analýzy a doporučí tipy pro rozvoj vašeho webu. Obraťte se na profesionály, kteří své práci rozumí.

K tomuto článku není otevřena diskuze