Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Práce z domu / foto: shutterstock

Tvorba osobní značky – jak se prezentovat na sociálních sítích a v profesním životě

Osobní značka není jen logo. Je to způsob, jakým vás vnímá okolí, jaký mají z vašich služeb či produktů lidé pocit, a to, čím se lišíte od konkurence. A překvapivě nejde ani tak o vizuál.

Osobní značka je v podstatě budování vlastní identity. Patří sem způsob, jakým se prezentujeme v osobním i profesním životě, s cílem zvýšit svou viditelnost a důvěryhodnost u cílové skupiny. Osobní značka rozhodně není jen pro celebrity, hodit se vám bude i v případě, že se snažíte prorazit jako freelancer, rozvíjíte podnikání, chcete se ve svém oboru stát uznávaným odborníkem nebo “jen” toužíte po lepší pracovní pozici.

Logo známé obuvní společnosti
Logo známé obuvní společnosti – Zdroj: Sergey Kohl / Shutterstock.com

Jak vybudovat osobní značku?

Budování vlastní značky musí vycházet z vašeho nitra. Jací skutečně jste? Čím jste jedineční? Co je vaší motivací? Na jakou cílovou skupinu míříte? Buďte sami sebou, budete se cítit přirozeněji a pohodlněji.

Při prezentaci na sítích používejte vždy stejné logo, barvy i font. Vizuální identita by měla být jednotná a snadno zapamatovatelná. Konzistentní buďte i ve stylu komunikace, lidé mají rádi předvídatelnost.

Pokud se něčemu věnujete a jste v tom dobří, měli byste se průběžně zlepšovat. A to je třeba zahrnout do portfolia. Nezapomeňte proto pravidelně aktualizovat prezentaci dokončených projektů.

Snažte se zviditelnit. Používejte k tomu blogové články, sociální sítě nebo třeba rovnou uspořádejte školení. Pokud máte světu co říct, řekněte to, ale na druhou stranu tvorba prázdného obsahu vám moc nepomůže.

Úspěch něco stojí
Úspěch něco stojí – Zdroj: Shutterstock.com

A co nedělat?

  • Nesnažte se oslovit všechny lidi na světě. Zaměřte se raději na konkrétní skupinu.
  • Neignorujte zpětnou vazbu. Reagujte a interagujte, kdykoliv to bude možné.
  • Nesnažte se kopírovat konkurenci. Na inspiraci není nic špatného, pořád byste se ale měli snažit o originalitu.
  • Snažte se se sledujícími v první řadě vytvořit vztah a až ve druhé jim něco prodávat. Pokud k vám budou mít důvěru, spíše si váš produkt či službu zakoupí.

 

Zdroje:

https://www.fakturoid.cz/almanach/marketing/osobni-znacka

https://www.freelance.cz/blog/freelancing-a-budovani-osobni-znacky-proc-ji-budovat-a-jak-na-to/

Tvorba osobní značky – jak se prezentovat na sociálních sítích a v profesním životě

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!