Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: ShutterStock.com

Umění flirtování

Existuje něco jako „vysoká škola flirtování“, má flirtování vůbec svá pravidla, jak se nás pokoušejí přesvědčit některé publikace a média? Či stačí naopak překonat stud a popustit uzdu své fantazii…

Dokonalými svůdci se nerodíme, ale stáváme
Jestliže máte pocit, že právě vy jste pro flirtování prostě nebyli zrozeni, jste zřejmě na velkém omylu. Flirtování rozhodně nepatří mezi ty disciplíny, které bychom buď prostě dokonale ovládali, nebo vůbec. Naopak i ti, kteří se vám mohou zdát být pro flirtování dokonale disponováni, potřebují své schopnosti trénovat a zdokonalovat se. Jinak se vám může snadno stát, že vaše snaha o flirt nebude úspěšná nebo se z ní stane jen trapný pokus o zaujmutí protějšku.

Je libo vysokou školu svádění?
Kuriozitou dokazující, že umění se seznamovat není zdaleka jednoduchou disciplínou, je vysokoškolská výuka v kurzech správného flirtování v rámci výuky principů managementu na místním národohospodářském institutu v německém Gießenu-Friedbergu, kde vysokoškolský pedagog Christian Zielke pořádá kurzy pro ty, kdo chtějí úspěšně navázat bližší kontakt s opačným pohlavím. Podle něj při navazování známosti platí stejné zásady, jaké se používají při uvádění nových výrobků na trh. Nejdříve je třeba si ujasnit, co vlastně nabízíme, komu je „nabídka“ určena a podle toho stanovíme obchodní strategii, jak vytouženou osobu zaujmout.

Proč se flirtování podobá marketingové strategii
Pravdou je, že to sice nemusí znít příliš romanticky, ale výsledek se může dostavit mnohem rychleji, než si myslíme. Naše snaha rychle se seznámit a dát zelenou veškeré své otevřenosti a upřímnosti by nám totiž mnohdy mohla navěky zavřít dveře k srdcím našich vyvolených. Nesmíme totiž zapomínat, že flirtování je částečně skutečně podobné již zmíněnému marketingu a souvisí spíše s jemnou rafinovaností a cílenou strategií, než s maximální otevřeností a snahou získat rychle a za každou cenu, co chci.

Snaha zaujmout a získat si protějšek za každou cenu může odradit
Zřejmě proto je flirtování natolik náročné a je třeba se v něm stále zdokonalovat. Na jednu stranu hrozí, že naše sotva postřehnutelné náznaky protějšek sotva rozezná, na druhou stranu, že jej svou snahou zaujmout a získat si naprosto odradíme. Mistři ve flirtování umějí najít jemné nuance mezi jedním i druhým. Jejich triky a použití smyslu pro humor pak lze považovat za další kategorii „vysoké školy flirtování“.

magazin.cz

Liší se vnímavost u mužů a u žen?
Skutečně se může stát, že vaše projevy, které vás mají učinit atraktivnějším před vaším protějškem, ten druhý vůbec nerozpozná, nebo naopak budou natolik výrazné a do očí bijící, že vás okamžitě z jemné hry namlouvání okamžitě diskvalifikují. Projevy, jakým dáváme přednost, se velmi liší u žen a u mužů – a s nimi samozřejmě i vnímavost vůči pokusům našich protějšků.

Ženy dávají přednost jemným náznakům
Zřejmě nebude velkým překvapením, že jsou to ženy, které dávají přednost jemné a rafinované hře, naopak muži většinou upřednostňují jasné a jednoznačné signály, které je nenechají na pochybách, zda má o ně žena zájem. V případě, že žena flirtuje svým nenápadným a taktickým způsobem, může se stát, že muž její sympatie ani nerozpozná. Naopak ženy jsou velmi empatické k projevům náklonnosti a na první pohled zjevné projevy by je mohly urazit.

Flirtování je hra
Máte-li za sebou již několik pokusů a zdá-li se vám, že je již vše marné, uklidní vás možná právě to, že i dokonalí mistři ve svádění museli ke svému umění trénovat. Právě tréninkem získali jistotu, kterou dříve postrádali, a po pár neúspěšných pokusech se jim sice nepodařilo získat objekt svého zájmu, ale rozhodně absolvovali cenný trénink pro příště. Zkuste proto vnímat flirtování jako hru, nesázejte jen na jednu kartu a vnímejte neúspěch jako další šanci zkusit své umění jinde…

Diskuze k článku:

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!

############################################################################ # Magazin.cz (26157) / All Web (1) :