Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Tefalheads / foto: Shutterstock

Hlavouni od Tefalu se vracejí

V komunismu pohroužení Češi je nikdy v plné slávě nezažili, ovšem jeden z reklamních hitů osmdesátých let se stal doslova kultem.

Mluvili o nich dospělí i děti a reklama tak zaznamenala takový ohlas, ve který snad ani nemohli její tvůrci doufat.

Slavný comeback
A nyní se intelektuálští lebkouni vracejí ve verzi pro jednadvacáté století, která pro jistotu obsáhne několik (hlavně na Západě) známých tváří.

Kelly Brook, Harry Enfield a Carol Vorderman podepsali zajímavé smlouvy a objeví se v remaku reklamy na Tefal příští rok.

magazin.cz

Už je tomu dvacet let, co se „geniální“ vědci s patřičně protáhlými čely objevili v sérii reklamních bloků propagujících elektrický a kuchyňský gigant Tefal.

Dokonalý odkaz
Hlavouni se objevovali celé čtyři roky, mezi léty 1985 a 1989. Tehdy se v reklamě bavili o skvělých vědeckých a technologických výsledcích svých produktů.

Reklamy byly provázeny známým mottem: „Máme technologii, protože máme mozky.“

magazin.cz

V nové verzi bude pan Enfield a paní Brooková hrát vědce, zatímco slečna Vorderman se bude ucházet o práci ve společnosti.

Aby byl odkaz skutečně dokonalý, musí mít vědci ještě větší čela než dříve. A tak se také stane. Úprava jednoho herce zabere čtyři a půl hodiny a postará se o ni stejná společnost jako před dvaceti lety.

Uspějí i dnes?
„Tyto reklamy byly neskutečně populární v osmdesátých letech a nevidím důvod, aby nebyly populární, obzvlášť s angažováním známých tváří, také v dnešní době,“ říká mluvčí Tefalu.

Reklama se stala kultovní i v poněkud negativním smyslu. Chopily se jí zejména děti, které se posmívaly svým vrstevníkům, kteří měli trochu větší čela. Vžil se dokonce pojem „tefalheads“, jenž se dostal také do slangových slovníků.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 89