Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock.com

Nejpopulárnější oděv? Přece tričko!

Trička máme v šatníku všichni a nosíme je téměř stále. Ale kdysi tomu tak nebylo.

Nosíme je nejen my, ale i lidé na celém světě. Všichni se do bavlněného kousku jednoduchého střihu s krátkým či dlouhým rukávem denodenně oblékáme.

magazin.cz

Armádní výdobytek
První trička byla používána jako pohodlné spodní prádlo, které zahřálo nebo odvádělo pot, už v devatenáctém století. Objevit se ale v triku na veřejnosti se rovnalo tomu, když se dnes exhibicionista proběhne nahý po Václaváku.
 
Rozšíření triček a jejich doslovného vytažení zespodu navrch má na svědomí americká armáda. Hrdým občanům najednou nevadil pohled na statečné muže ve spodním prádle (tričkách), kteří ve druhé světové válce nasazovali svůj krk.

Po válce ale nastaly tričkům opět horší časy a prim stále slavily košile. Nakonec se však přece jen dostaly ke slovu, a to díky rebelující mládeži a Marlonu Brandovi a Jamesi Deanovi, kteří je proslavili svými filmy z padesátých let.

Bílé tričko se v té době stalo symbolem nekonformní image. Vzpomeňte třeba na kultovní film Pomáda, kde se to bílými triky jen hemží.

magazin.cz

Řekněme to trikem
Jak už to tak bývá, ani triko neuniklo všetečné pozornosti politiků, kteří jeho plochu začali využívat ke své propagaci. Odtud byl jen krůček k tomu, aby se na potiscích trik vyřádily reklamky.

Potisk na tričku může být naprosto rozmanitý. Jen namátkou: rockery a metaláky si asi v jiném triku než černém s logem nebo fotkou oblíbené kapely představit neumíme. Punkeři mají také svůj vlastní vzhled trik - to jejich musí mít hodně děr a svěracích špendlíků.

Obrázkem na triku se dá hlásat do světa politický názor, oblíbená sexuální poloha, oblíbená hvězda, město na zemi, odkud a kam nejraději cestujeme, můžeme se díky němu seznamovat, dát si na triko fotku miláčka, psa, celé rodiny...

magazin.cz

Mluví za celebrity
Celebrity a jejich trika se stávají často inspirací pro masy. Například Madonna si na triko nechala potisknout jméno kolegyně Kylie Minogue nebo třeba svých dětí.

Když se Brad Pitt rozváděl s Jennifer Anniston kvůli Angeline Jolie, nosili fanoušci tričko se jménem té, které v tomto trojúhelníku fandili.

Paris Hilton si podle všeho myslí, že je hvězda hvězd, a tak neváhá nosit tričko se svou vlastní podobiznou.

Nebo třeba tričko s Che Guevarou, to vlastní snad každý druhý. Výčet je nekonečně dlouhý a každý z vás by si jistě vybavil další potisk, který oslovil masy.

Kupujete trika podle toho, co na nich je, nebo je vám naprosto jedno, co svým hrudníkem hlásáte do světa?

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 275