link
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Rumer Willis / foto: Shutterstock

Náctileté hvězdičky velí módě

Jsou mladí, draví, sexy a mají v zádech bohaté a slavné rodiče. A jsou všude. Tyhle náctileté hvězdičky udávají směr a trendy v módním světě.

Třeba v Los Angeles na Teen Vogue party zazářila Emma Roberts, nová herecká hvězdička a příbuzná Julie Roberts. Nebyla jediná. Rozruch tu způsobil i Zac Efron, herec z populárního Muzikálu ze střední.

 

Když se něco točí kolem módy v New Yorku, nesmí tam zase chybět hvězdy úspěšného amerického seriálu Gossip Girl: Blake Lively, Leighton Meester a Chace Crawford.

magazin.cz

 

V Londýně se zas novými módními ikonkami staly Peaches Geldof, která se proslavila svou vlastní reality show v televizi, dále pak herečka, modelka a sexsymbol s pověstí nejlépe oblékané mladé dámy Alexa Chung a modelka Daisy, která podle některých brzo nahradí Kate Moss.

 

V Paříži na přehlídce Ricka Owense udávala tón dcera Lennyho Kravitze Zoe.

 
Zcela jiný svět

Tihle mladí už žijí v jiném světě než jejich rodiče. Zatímco ti starší považují za nepřehlédnutelnou módní bibli časopis Vogue, teenageři slavný magazín odsuzují. Je prý jen pro dědky.

 

Místo toho píší své vlastní časopisy a módní blogy, mají vlastní ikony. Už je nezajímají modely ze seriálu Sex ve městě, tady vládne Gossip Girl, série o bohatých newyorských teenagerech.

 

Přitom Gossip Girl funguje stejně jako Sex ve městě. Co se v něm objeví, to se okamžitě stává módním hitem, stejně jako svého času např. boty od Blahnika. Firmy cpou do seriálu své zboží za velké peníze horem dolem a je vidět, že se tahle strategie nadmíru vyplácí. Product placement tady jede na plné obrátky a fanoušci šílí.

magazin.cz

 

A netýká se to jen dívek, také náctiletí kluci nezahálí. Chace Crawford, Ed Westwick a Penn Badgley, kteří také hrají v tomto seriálu, se tento měsíc dostali na titulní stránku časopisu Details, který je něco jako Bible pro mnoho mladých mužů. Módní návrháři se perou o to, aby mohli podobné hvězdy oblékat.

 
Co je v kurzu dnes

Místo obyčejných kabelek mladé populární dámy z Muzikálu ze střední nosí nákladné kabelky od Chloe či Fendi. Právě jejich nákupy inspirují řady jejich vrstevníků k podobným nákupům. I když jen hrstka z nich na to doopravdy má.

 

Dnešní trendy jsou neúprosné, móda ze sekáčů je dávno pryč. Kdysi byli modelem mladých hrdinové seriálu Beverly Hills, kteří nosili džíny od denimu, sluneční brýle Ray-Bans a popíjeli kolu. Jejich dnešní nástupci už pijí spíš Martini a nosí modýlky od Yvese Saint Laurena. I když na to nemají. Jenže vyrostli v generaci, která se řídí heslem: „Dnes si to kup, zítra to zaplatíš.”

Značkové věci frčí, což se obchodníkům samozřejmě hodí. Prostě doba se mění. Zatímco starší generace bojovala proti válce ve Vietnamu či stalinské diktatuře, teď už mládež zná jen diktát módy a válka v Iráku ji tak nějak minula.

 

Jejich rodiče měli nouzi, mladí mohou mít skoro cokoli, na co si vzpomenou. Navíc je pro ně příznačné, že chtějí být slavní a chtějí to hned. Jsou dospělí dřív, než jim skončí puberta, ale to jim nevadí.  

 
Olsen faktor

Takhle by se celé to šílení mohlo jmenovat. Americká dvojčata Mary-Kate a Ashley Olsenovy jsou totiž typickým příkladem toho, jak se z dětí mohou stát bohaté módní ikony ještě dřív, než jim dorostou prsa a zuby moudrosti.

magazin.cz

 

Začaly s TV show v devíti letech. Dnes doslova udávají tón módě, mají dokonce vlastní kolekce oblečení, jedna z nich se minulý měsíc stala hitem v Londýně. Jejich modely se prodávají v uznávaných obchodech, malé holky chtějí být jako tahle dvojčata. Jejich modely nenosí ale jen holky a holčičky či mladé slečny, líbí se i dospělým, vzdělaným ženám.

 

Jejich příkladem se nechala inspirovat jedenadvacetiletá Američanka Lauren Conrad, která se proslavila na MTV reality show The Hills. Teď je z ní americká módní ikona. Její módní kolekce The Lauren Conrad Collection se prodává v 500 obchodech po Státech a chystá se i za moře.

 

Jiní sice nevyrábí nic vlastního, ale díky své popularitě proslavují slavné módní značky nebo jim třeba i radí, co by měly šít. Londýnská modelka Ben Grimes nedávno představila kolekci večerních modelů na párty, které připravila s návrháři Richard Nicoll a Lily Parker. Herečka Mischa Barton spolupracuje na výrobě kabelek a čelenek.

magazin.cz

 

Mladá dvacetiletá Brazilka Alice Dellal, která zdědila velké peníze, se stala tváří firmy Mango, předvádí i pro Vivienne Westwood. Podobně jako devatenáctiletá Daisy Lowe pro Converse. Prostě i podle odborníků dnes nejvíc prodávají módu obličeje bez vrásek patřící lidem mezi 14 až 25 lety. 

 

Mohou si leccos dovolit

Magazín Teen Vogue je populárnější než jeho původce Vogue. Vedení Teen Vogue pořádá v Los Angeles párty pro mladé hvězdičky jako jsou: Scout, Tallulah Belle a Rumer Willis (tři dcery Bruce Willise a Demi Moore), modelka Bar Rafaeli, Frances Bean Cobain (dcera Kurta) a hvězda Muzikálu ze střední Vanessa Hudgens.

magazin.cz

 

Karl Lagerfeld řekl, že nejvíc jeho věci nakupují malé holčičky z Číny a Blízkého východu. “Je to nepochopitelné, kde berou takové peníze na to, aby si tuhle módu mohly kupovat,” řekla americká stylistka Kate Schelter. “Když jsem byla v jejich letech, mohla jsem si doma jen vystřihovat z módních časopisů, ale koupit si to, ani náhodou. Časy se holt mění.” 

 

Je pravda, že v módním světě se s mladými ikonkami nejspíš pracuje mnohem lépe, mohou propařit celou noc a stejně pořád vypadají skvěle. Ne jako dospělé modelky, které stráví řadu hodin před zrcadlem, aby se jich lidi nelekli.

 

Holčičky si navíc evidentně mohou i leccos dovolit. O tom svědčí historka, když v jistém časopisu Elton John kritizoval mladičkou tvář firmy Dolce & Gabbana Lily Allen za to, že příliš pije. Lily se v reakci nechala slyšet, že je o 40 let mladší než on a má celý život před sebou, takže nějaký ten drink nejspíš zvládne.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 227