Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: Shutterstock

Calvin Klein: drzý talent z Bronxu

Drzý a neobyčejně talentovaný mladík pocházející z chudých poměrů neblaze proslulé čtvrti Bronx.

I tak lze charakterizovat Calvina Kleina, potomka maďarských přistěhovalců a jednoho z nejslavnějších příkladů splněného amerického snu.

Calvin Klein, slavný americký módní návrhář a tvůrce řady jedinečných módních skvostů, se narodil v roce 1942. Jeho talent byl zřejmý již od útlého věku. Návrh prvních šatů namaloval již ve svých pěti letech, a přestože o jeho budoucnosti nemohlo být nejmenších pochyb, musel pro splnění svého amerického snu podstoupit náročnou a tvrdou cestu.

Štěstí, um a píle
Šikovného mladíka si při jeho nesnadných začátcích všiml vlivný a bohatý mecenáš, kterým byl baron De Gunzburg. Využil svých kontaktů a brzy dostal mladého chráněnce mezi opravdovou smetánku módního New Yorku té doby. Mladý Klein se odvděčil sérií velmi zajímavých návrhů a brzy se mu podařilo proslavit své modely i za hranicemi USA. V roce 1968 otevírá firmu Calvin Klein Ltd. a navrhuje své nejlepší modely.

Na rozdíl od ostatních návrhářů Klein neužíval křiklavé barvy ani extravagantní linie. U svých modelů sázel na klasiku a naprostou jednoduchost svého designu, kterou podtrhoval použitím přírodních materiálů. U jeho oděvů tak převládaly len, kašmír, bavlna nebo kůže. Proslul jako mistr minimalismu, šaty nechával bez jakýchkoliv extravagantních ozdob často až ležérně „normální“. Stejný trend pak vnášel do všech svých produktů, ať už se jednalo o parfémy, spodní prádlo, hodinky či jiné.

Unisex a provokující reklama
Asi nejvíce proslul Calvin Klein citem pro marketing a zvýšení atraktivity svých výrobků. Jeho slavné reklamy doslova šokovaly svět.

V roce 1979 to byla teprve 15letá Brooke Shields oblečená pouze v džínách značky Calvin Klein se slogany „Mezi mě a moje Calvinky se nedostane už nic“ a „Mám na záchodě šestery Calvinky a ty kdyby mohly mluvit, tak jsem odepsaná“.

V roce 1994 se zase na úspěchu jeho parfému Obsession podílela provokující reklama sázející na nahotu mladičké lolitky a začínající modelky Kate Moss. Calvin Klein také proslul účelným potlačováním ženskosti a jeho unisex výrobky určené pro všechny bez ohledu na pohlaví jsou důkazem této zajímavé cesty.

V kosmetice jsou příkladem této koncepce tělové řady CK One a CK Be.

Spodní prádlo, parfémy a světla ramp
Svoji genialitu v oboru návrhářství dokázal tento proslulý tvůrce doplnit opravdu zajímavými propagacemi svých výrobků a často tak vtiskl trend celému odvětví. I přes své unisex výrobky však uměl nechat vyniknout rozdílům mezi muži a ženami. Velkému zájmu se těší jeho specializované edice parfémů Calvin Klein Man pro muže a Calvin Klein Euphoria pro dámy.

Při své úspěšné tvorbě na poli spodního prádla se staly hitem jeho trenýrky propagované Markem Wahlbergem a později i fotbalistou Freddie Ljungbergem. V 80. letech takřka neměly konkurenci a nikdo jim neřekl jinak, než prostě „Calvinky“. Důrazem na své logo CK, které muselo být vždy a všude vidět, dal Calvin Klein vzniknout logománii, která přetrvává až do dnešních dnů.

Článek vznikl ve spolupráci s internetovým obchodem Parfemy.cz

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 15