Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Ilustrační foto / foto: www.odditycentral.com

Asijský módní hit: Brýle bez skel

Brýle už dávno nejsou nutností, ale spíše módním doplňkem. To je také důvod, proč si je dopřávají i ti, kteří mají oči v pořádku. V Asii se tento trend rozjel do extrému – mladí lidé tam nosí brýlové obroučky, ale bez skel!

Trend, který ladí s oblečením
Toto módní šílenství vypuklo v Hong Kongu a rozšířilo se i do dalších asijských zemí. Na ulicích, v dopravních prostředcích, zkrátka všude, jsou k vidění mladí lidé s brýlovými obroučkami na nose, kterým ovšem chybí to podstatné – skla. Podle zdejší moderátorky Chu Fun, je tento brýlový trend oblíbený, protože lidé si mohou koupit levné rámečky a sladit si je s oblečením. Ale jak se zdá, čistě dekorativní obruby mají i jiné přednosti – asijské dívky je milují i kvůli jejich „krycí funkci“. „Když si ráno nestačím dát make-up, vezmu si brýle. Ty totiž skvěle zamaskují moje tmavé kruhy pod očima,“ říká Chu Fun, která má doma hned čtvery obroučky – černé, růžové, červené a fialové.

magazin.cz

Zdraví nosí brýle, nemocní kontaktní čočky
Nový módní trend si získal i nemocničního zaměstnance Raymonda Chana z Hong Kongu, který tvrdí, že brýlové obruby mají i ten efekt, že opticky zvětšují oči. V Asii ale s tímto „hitem“ vyvstal další paradox: ti, co brýle skutečně potřebují, je nenosí. Záměrně dávají přednost kontaktním čočkám, snad ze strachu, aby v rámečkách s dioptrickými skly nepůsobily příliš „out“.

magazin.cz

Slavní se dali na obroučky
Není divu, společenský tlak je příliš velký. Brýle bez skel nosí spousta celebrit a není snad žádné mediálně známé tváře, která by je nevyzkoušela. Michele Wong, čínská galeristka, která působí v Pekingu, se dala módní vlnou rovněž strhnout. Tvrdí, že na rozdíl od jiných sezónních výstřelků, jsou obroučky docela levné – jejich cena se pohybuje v rozmezí 4–12 dolarů (80–240 Kč). Zajímavé je, že tento trend není zcela nový, je opakováním brýlového šílenství“, které propuklo v Japonsku v devadesátých letech minulého století. Tehdy se však brýlový boom příliš dlouho neudržel. Teď má po letech repete a miluje ho celá Asie!

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 1