Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Buell 1125 R / foto: Shutterstock

Buell 1125 R: Americká kráska

Benzín v rámu, olej v kyvce, brzdový kotouč na ráfku.

V rodokmenu Harley Davidson, na nádrži Buell, pod kapotou vodou chlazený véčko a pořádný stádo 148 koní na váhu 170 kilo. To už je pořádný sekec! A říkají mu Buell 1125 R.

(R)evoluce?

magazin.cz
Buell je sportovní odnoží Harleye, který tuto divizi pro jistotu vlastní, avšak každý si jede po svých vlastních kolejích. Ještě aby ne, protože kdyby měl ty zvířectva někdo z Davidsonu usměrňovat, asi by na svět nikdy nepřišly tak pekelné stroje, které Buell produkuje.

Nyní ovšem zašli Amíci ještě o krok dál a pod kapotou Buella se poprvé objeví vodou chlazená pohonná jednotka, které se doteď zuby nehty tak bránili. Jenže image je věc jedna a konkurenceschopnost druhá. Japončíci i Evropa začali Buellu nechutně šlapat na paty. Proto se Buell nejdříve potajmu, dnes již zcela otevřeně, uchýlil k vývoji motoru společně s rakouským Rotaxem. Výsledkem je zcela nový dvoubuch Helicon, jenž vytřel zraky Revolutionu z V-Rodu, který už se do útrob „erka“ pomalu ale jistě těšil.

148 kobyl

magazin.cz
Nové jádro ze sebe vytlačí výkon 148 koní, což je o 47 více než doposud nejsilnější Buell XB12S! A to už je docela síla. Krouťáku bude podle údajů výrobce taky dostatek, takže agilní dvouválec bude jistě slušně tahat za ruce.

Rám s dutinou na 21 litrů benzínu zůstal, avšak odpružení si vzala na starost osvědčená Showa. Pro milovníky závodního tempa přibyla antihoppingová spojka a o špičkové zastavení se postará obrovský kotouč přimontovaný na ráfek předního kola, se kterým bude spolupracovat respekt budící osmipístkový třmen. Schválně kdo to první přehodí přes předek...

Bulík za tři sta
Vzhled je jednoznačně otázkou vkusu a moc rádi si dole v diskusi přečteme váš názor na proporce nového Bulíka. V živých barvách vidíme zastánce geniálních proporcí a neotřelého designu, kterak se zakusují do zbytku hanícího každý detail a křivku proporčně netradičního amerického superbiku.

Vzhled je pro většinu z nás z poloviny nejdůležitějším měřítkem, neméně důležité však budou jízdní vlastnosti. A zde by měl mít Buell 1125 R hodně navrch. A můžete ho mít i vy, za 354 000 Kč. To bude rachot!

Co říkáte na amerického drzouna?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 58