Cílem obchodníků je prodat co nejvíce zboží. A tak využívají psychologické triky, které zákazníky nutí utrácet mnohdy víc, než je třeba. Na co byste si při dalším nákupu měli dát pozor, pokud nechcete, aby vaše peněženka trpěla?
Umělé světlo a akce hned u vchodu
Jestli v supermarketech něco chybí, je to povětšinou denní světlo. A také funkční hodiny. Tím se zákazník odpoutá od reality a soustředí se jen na nakupování. A stráví v obchodě delší dobu.
Co naopak v supermarketech většinou najdeme, je regál plný slev hned u vchodu. Láká k bezmyšlenkovitému utrácení, vždyť je to přeci výhodné. Když se k tomu ještě přidá tabulka upozorňující na časově omezenou akci, vzbudí v nás pocit, že nabídku musíme využít.

Nejdražší výrobky ve výšce očí
Někteří výrobci platí obchodu takzvané regálné, tedy poplatek za umístění zboží na nejvhodnější místo v regálu. To se nachází zhruba ve výšce očí. Není výjimkou, že toto zboží je dražší než alternativy, pokud ale spěcháte, sáhnete často právě tam.
Čím větší košík, tím větší útrata. Opět za to může psychologie, protože většině lidí je nepříjemné vézt v obřím hlubokém košíku jen jednu či dvě položky, a tak ještě něco přihodí.

Sladkosti na každém rohu
Děti jsou mistry ve smlouvání. A tak je obchodníci využívají k tomu, aby u nich zákazníci utratili více. Šikovným rozmístěním sladkostí doslova na každém rohu totiž rodiče vystavují neustálým žádostem a přemlouvání ze strany jejich ratolestí. Většina z nich podlehne a koupí alespoň něco, aby zbytek nákupu proběhl v klidu.
Připomíná vám změť regálů spíš než obchod bludiště? Vězte, že je to schválně. Čím komplikovanější cesta nás čeká, tím více regálů projdeme a do košíku přihodíme i to, co zas tak moc nepotřebujeme. Na druhou stranu pokud je nákupní plocha až příliš složitě uspořádaná, hrozí, že zákazníci přejdou ke konkurenci.
Zdroje:
https://www.kupi.cz/magazin/clanek/1023-triky-obchodu
https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/nakupni-retezce-nas-nuti-kupovat-vic-jake-triky-pouzivaji
Obchodní triky, které nás nutí zbytečně nakupovat
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!