Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
slevy ilustrační obrázek / foto: shutterstock

Obchodní triky, které nás nutí zbytečně nakupovat

Přemýšleli jste někdy nad tím, co všechno nás ovlivňuje při nakupování v supermarketu? Rozmístění zboží není náhodné, je za ním velký psychologický výzkum.

Cílem obchodníků je prodat co nejvíce zboží. A tak využívají psychologické triky, které zákazníky nutí utrácet mnohdy víc, než je třeba. Na co byste si při dalším nákupu měli dát pozor, pokud nechcete, aby vaše peněženka trpěla?

Umělé světlo a akce hned u vchodu

Jestli v supermarketech něco chybí, je to povětšinou denní světlo. A také funkční hodiny. Tím se zákazník odpoutá od reality a soustředí se jen na nakupování. A stráví v obchodě delší dobu.

Co naopak v supermarketech většinou najdeme, je regál plný slev hned u vchodu. Láká k bezmyšlenkovitému utrácení, vždyť je to přeci výhodné. Když se k tomu ještě přidá tabulka upozorňující na časově omezenou akci, vzbudí v nás pocit, že nabídku musíme využít.

Obchodníci lákají různými způsoby
Obchodníci lákají různými způsoby – Zdroj: puhhha / Shutterstock.com

Nejdražší výrobky ve výšce očí

Někteří výrobci platí obchodu takzvané regálné, tedy poplatek za umístění zboží na nejvhodnější místo v regálu. To se nachází zhruba ve výšce očí. Není výjimkou, že toto zboží je dražší než alternativy, pokud ale spěcháte, sáhnete často právě tam.

Čím větší košík, tím větší útrata. Opět za to může psychologie, protože většině lidí je nepříjemné vézt v obřím hlubokém košíku jen jednu či dvě položky, a tak ještě něco přihodí.

Neodolatelná lákadla
Neodolatelná lákadla – Zdroj: Shutterstock.com

Sladkosti na každém rohu

Děti jsou mistry ve smlouvání. A tak je obchodníci využívají k tomu, aby u nich zákazníci utratili více. Šikovným rozmístěním sladkostí doslova na každém rohu totiž rodiče vystavují neustálým žádostem a přemlouvání ze strany jejich ratolestí. Většina z nich podlehne a koupí alespoň něco, aby zbytek nákupu proběhl v klidu.

Připomíná vám změť regálů spíš než obchod bludiště? Vězte, že je to schválně. Čím komplikovanější cesta nás čeká, tím více regálů projdeme a do košíku přihodíme i to, co zas tak moc nepotřebujeme. Na druhou stranu pokud je nákupní plocha až příliš složitě uspořádaná, hrozí, že zákazníci přejdou ke konkurenci.

 

Zdroje: 

https://www.kupi.cz/magazin/clanek/1023-triky-obchodu

https://zoom.iprima.cz/zajimavosti/nakupni-retezce-nas-nuti-kupovat-vic-jake-triky-pouzivaji

Obchodní triky, které nás nutí zbytečně nakupovat

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!