Diskriminující inzerát
Antidiskriminační zákon velí, že inzerát musí být vždy napsaný tak, aby na něj mohla reagovat osoba jakéhokoliv pohlaví a věku. Vyhněte se proto formulacím typu „Hledáme mladou recepční“ nebo „do mladého kolektivu přijmeme…“ Pokud vám z nějakého důvodu skutečně záleží na tom, aby byl přijímaný člověk mladý, nabídněte flexibilitu a smysluplnost práce. Zkušení zaměstnanci zase dají přednost inzerátu, který slibuje stabilní mzdu, přátelský kolektiv a work-life balance.

Nevhodné výrazy
Používáte v inzerátech výrazy jako „ambiciózní“, „kreativně řeší problémy“ nebo „je schopný přesvědčivě komunikovat“? Podle studie takové inzeráty přitahují uchazeče s narcistními povahovými rysy, neboť sami sebe považují za přesvědčivé a kreativní a jsou pro úspěch ochotní riskovat.
Chaotický nábor
Příliš dlouhý a komplikovaný náborový proces odradí nejednoho zájemce. Působí to totiž tak, že má vaše firma problémy s organizací. Stejně tak vám plusové body nenažene příliš dlouhá odezva, neposkytnutí slíbených informací nebo neustálé přesouvání datumu pohovoru. Komunikace by měla být jasná, formální a co nejméně chaotická.
Nevhodné otázky
Pozor na nevhodné otázky u pohovoru. Nesmíte se ptát na soukromý život, náboženství, rasu a podobně, ale ani nenápadně vyzvídat plány do budoucna. Stejně tak je nezákonné ptát se na děti.

Chybějící informace
Spousta uchazečů si před reakcí na inzerát dohledává informace o firmě a zkušenosti bývalých zaměstnanců. Zatímco recenze lidí, kteří u vás pracovali, dost dobře neovlivníte, vhodná prezentace na sociálních sítích může zájemcům o práci pomoci v rozhodování, zda je jim sympatická vaše firemní kultura a zda se do vašeho týmu hodí.
Zdroje:
https://aplikaceprace.cz/magazin/nejcastejsi-varovne-signaly-u-pracovnich-nabidek
Nabíráte nové zaměstnance? Seznamte se s varovnými signály, které je odradí
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!