Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Šikana v zaměstnání / foto: shutterstock

Nabíráte nové zaměstnance? Seznamte se s varovnými signály, které je odradí

Nábor nových pracovních sil nepatří zrovna k oblíbeným aktivitám. Odbýt sepsání inzerátu nebo výběrové řízení se ale nevyplácí. Pokud stojíte o opravdu kvalitní a loajální zaměstnance, vyvarujte se těchto chyb, které vhodné kandidáty odradí.

Diskriminující inzerát

Antidiskriminační zákon velí, že inzerát musí být vždy napsaný tak, aby na něj mohla reagovat osoba jakéhokoliv pohlaví a věku. Vyhněte se proto formulacím typu „Hledáme mladou recepční“ nebo „do mladého kolektivu přijmeme…“ Pokud vám z nějakého důvodu skutečně záleží na tom, aby byl přijímaný člověk mladý, nabídněte flexibilitu a smysluplnost práce. Zkušení zaměstnanci zase dají přednost inzerátu, který slibuje stabilní mzdu, přátelský kolektiv a work-life balance.

Vyhněte se diskriminaci
Vyhněte se diskriminaci – Zdroj: Shutterstock.com

Nevhodné výrazy

Používáte v inzerátech výrazy jako „ambiciózní“, „kreativně řeší problémy“ nebo „je schopný přesvědčivě komunikovat“? Podle studie takové inzeráty přitahují uchazeče s narcistními povahovými rysy, neboť sami sebe považují za přesvědčivé a kreativní a jsou pro úspěch ochotní riskovat.

Chaotický nábor

Příliš dlouhý a komplikovaný náborový proces odradí nejednoho zájemce. Působí to totiž tak, že má vaše firma problémy s organizací. Stejně tak vám plusové body nenažene příliš dlouhá odezva, neposkytnutí slíbených informací nebo neustálé přesouvání datumu pohovoru. Komunikace by měla být jasná, formální a co nejméně chaotická.

Nevhodné otázky

Pozor na nevhodné otázky u pohovoru. Nesmíte se ptát na soukromý život, náboženství, rasu a podobně, ale ani nenápadně vyzvídat plány do budoucna. Stejně tak je nezákonné ptát se na děti.

Nevhodné otázky nejsou na místě
Nevhodné otázky nejsou na místě – Zdroj: Shutterstock.com

Chybějící informace

Spousta uchazečů si před reakcí na inzerát dohledává informace o firmě a zkušenosti bývalých zaměstnanců. Zatímco recenze lidí, kteří u vás pracovali, dost dobře neovlivníte, vhodná prezentace na sociálních sítích může zájemcům o práci pomoci v rozhodování, zda je jim sympatická vaše firemní kultura a zda se do vašeho týmu hodí.

 

Zdroje:

https://life.forbes.cz/red-flags-v-pracovnich-inzeratech-co-do-nich-psat-co-nepsat-a-co-vam-to-prinese/

https://aplikaceprace.cz/magazin/nejcastejsi-varovne-signaly-u-pracovnich-nabidek

Nabíráte nové zaměstnance? Seznamte se s varovnými signály, které je odradí

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!