Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Omlazení pleti s kolagenem / foto: shutterstock

Cesta k mladistvé pleti - potraviny bohaté na kolagen

Pro zdravý vzhled a pružnost pleti potřebujeme kolagen. Nemusíme hned docházet k dermatologovi nebo utrácet za drahé krémy, stačí do jídelníčku zařadit potraviny bohaté na kolagen. Které to jsou?

Vaječný bílek

Vaječný bílek je bohatý na lysin, prolin a kolagen. Pokud toužíte po pružné a mladistvé pleti, zařaďte vejce do svého jídelníčku.

Losos

Také losos je vhodnou potravinou k udržení pružnosti pokožky a ke zpomalení tvorby vrásek. Tato ryba obsahuje velké množství omega-3 mastných kyselin. Kromě pružné a zdravé pleti vám konzumace lososa zajistí obranu před tvorbou zánětů, zdravé kosti, klouby, vlasy a nehty. Díky vysokému obsahu vitamínu B6 bývá losos uváděn jako potravina chránící před rozvojem rakoviny tlustého střeva.

Batáty

Batáty jsou velmi zdravé a díky vysokému obsahu vitamínu A se mohou podílet na tvorbě kolagenu v lidském těle. Batáty také přispívají ke snížení hladiny cholesterolu, k posílení imunitního systému, slouží jako prevence vzniku kardiovaskulárních chorob či rakoviny.

Ústřice

Ústřice sice nepatří mezi potraviny běžně zastoupené v jídelníčku, ovšem občas si je můžete přeci jen dopřát. Mají jenom málo kalorií a jsou bohatým zdrojem zinku, který je nezbytný pro tvorbu kolagenu v organismu. Ústřice dále dokáží snížit hladinu cholesterolu i krevní tlak, posílit imunitu, urychlit hojení ran i zabránit vzniku chorob srdce a cév.

Špenát

Špenát je bohatý na antioxidanty, které naše tělo potřebuje k boji proti působení škodlivých volných radikálů. Tyto antioxidanty také zajišťují zdraví naší pokožky. Špenát kromě toho, že přispívá k tvorbě kolagenu, udržuje ve zdravém stavu srdce a cévy nebo působí jako prevence vzniku aterosklerózy.

Rajčata

Rajčata jsou bohatá na antioxidant zvaný lykopen, který má schopnost ochránit pokožku před škodlivým UV zářením a negativními vlivy prostředí. Tento antioxidant také přispívá k tvorbě kolagenu. Rajčata také pomáhají při problémech s močovými cestami, při vysoké hladině cholesterolu, při křečových žilách, potížích se zažíváním či vysokém krevním tlaku. Také jsou uváděny jako prevence vzniku infarktu nebo rakoviny.

Potraviny bohaté na kolagen: Cesta ke krásné pleti

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!