Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Jízda na skútru / foto: shutterstock

Thajsko na skútru – nejkratší cesta do nemocnice

Thajsko je velmi oblíbená turistická destinace. Jenom vloni ji navštívilo asi 25 milionů turistů. Z České republiky sem míří každoročně asi 50–60 000 turistů. Většinou jsou to lidé, kteří chtějí poznat a zažít více než resortu v Egyptě.

Turisté mířící až do exotického Thajska si chtějí užít výbornou thajskou kuchyni, ostrovy, potápění, šnorchlování nebo chrámy. Jsou to primárně lidé, kteří chtějí zažít nebo poznat více ze světa a zažít nějaké dobrodružství. A proto velkým lákadlem pro turisty mohou být oblíbené skútry, které jsou zároveň ale velmi nebezpečné.

Krásy Thajska vyniknou nejlépe ze sedla
Krásy Thajska vyniknou nejlépe ze sedla – Zdroj: Shutterstock.com

Dobrodružství, které může Thajsko nabídnout

A ať jste už v Thajsku kdekoliv, na pevnině nebo ostrovech u Andamanského moře či v Thajském zálivu, úplně všude vidíte Evropany jezdící na skútrech, kteří tady zapomněli na svůj pud sebezáchovy. Z velké většiny jsou to lidé, kteří doma nemají ani skútr nebo motorku, přesto sem přijedou a první, kam míří, je půjčovna skútrů.

A to pevně věřím, že většina z těchto odvážných turistů má připravený mezinárodní řidičský průkaz s oprávněním na velkou motorku, tedy A1 a ne pouze AM, protože v Thajsku začínají všechny skútry od 125 kubických centimetrů a oprávnění AM je pouze do 50 kubických centimetrů. Takže všechny náklady spojené s nehodou by jim neproplatila žádná pojišťovna.

Rodiče riskující životy svých dětí

Když vidím cizince na skútru, tak mi je úzko, ale vyděšená začínám být ve chvíli, když vidím i čtyřčlenné rodiny s malými dětmi na jednom skútru. A nemyslete si, není to nic neobvyklého. Tito rodiče, kteří doma úzkostně poutají své děti do dětských autosedaček a v zimě jim i sundávají bundy, aby náhodou z té sedačky nevyklouzly, protože mají o své děti strach a snaží se je udržet v bezpečí. Tak přesně tyto rodiče, asi přelet zbaví všech těchto obav a v Thajsku jim je jedno, zda se se svými dětmi nabourají na nechráněném skútru většinou oblečení jen v plavkách a jako vrchol všeho bez helem. Bez helem, to už vůbec nepochopím, protože doma jim dávají helmy i při jízdě na odrážedle, kdy dítě nepojede větší rychlostí než 5km/hod. Ale tady, jako smyslů zbavení, toto stejné dítko posadí na skútr zcela nechráněné.

Doprava v Thajsku je občas pěkný risk
Doprava v Thajsku je občas pěkný risk – Zdroj: Paan Lily / Shutterstock.com

A přitom počet nehod v Thajsku je mnohem vyšší než v České republice. Thajsko je dokonce na tom nejhůř ve světovém srovnání, počtem úmrtí na silnici jsou dokonce na prvním místě v Asii. Na silnici zde ročně umírá přes 20 000 lidí ročně a polovina je právě na skútrech. V porovnání s Českou republikou, kde vloni zemřelo na silnicích necelých 500 lidí, je Thajsko opravdu velmi nebezpečná země pro řízení skútrů, proto je velmi důležité tato rizika zvážit, než si bezmyšlenkovitě půjčíme skútr, protože to tak dělají všichni.

To, že Thajci jezdí běžně na skútrech ve třech až čtyřech neznamená, že i my Evropané jsme schopni je napodobit. Nenechte se strhnout uvolněnou atmosférou a stále myslete především na své bezpečí a ještě více na bezpečí svých dětí. Opravdu to nejsou Thajci, kdo pak chodí, v tom lepším případě, celí odření v obvazech po plážích, protože jim skútr ujel na štěrku nebo jim vběhl do cesty pes. Jen v loňském roce zde zemřelo 600 lidí (pouze turistů) a z toho 70 procent bylo právě na skútrech.

 

Zdroje: 

https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/pri-dopravnich-nehodach-letos-zatim-zemrelo-443-lidi-je-o-11-mene-nez-loni-a_2412311144_har

https://internationaldriversassociation.com/cs/thailand-driving-guide/?utm_source=chatgpt.com

https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/799847/cesky-velvyslanec-v-thajsku-o-zacatku-turisticke-sezony-pozor-na-smrtici-nehody-na-skutrech.html

 

Thajsko na skútru – nejkratší cesta do nemocnice

V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!