Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Guinness / foto: Guinness

Video: Nejdražší reklama na pivo

Pivovar Guiness vsadil na svou historickou spřízněnost se stejnojmennou knihou a vytvořil reklamu, která by se na jejích stránkách skvěle vyjímala.

Reklamy na západ od našich hranic, obzvláště pak ve Velké Británii, zdaleka nevypadají jako zdejší nudné reklamní shoty, v jejichž středu stojí produkt a nic jiného. Mnohem více se tam dá na tzv. „lifestylový efekt“, kdy jsou značky široké veřejnosti dobře známy a inzerce pouze tlačí lid ke spřízněnosti s nimi.

Výsledkem jsou mnohdy opravdu kvalitně a až umělecky zpracované reklamy. Již nějakou dobu k progresivním zadavatelům patří i pivovar Guiness, jehož nový shot postavený na dominovém efektu připomíná dílo z Guinessovy knihy, která nikoliv náhodou před několika dny vydala novou edici rekordů.

Natáčelo se v argentinské horské vesničce, kdy všichni její obyvatelé přihlíží monumentálnímu dominovému efektu. Ten tvoří neuvěřitelně dlouhý had ze všech možných předmětů – zavazadel, pneumatik, lednic, olejových sudů či automobilů.

Výsledkem je heslo „Good things come to those who wait“ (Dobré věci přijdou za těmi, kdo čekají), vytanuvší v kulminačním vrcholu v podobě jakéhosi knižního monumentu ve tvaru klasické guinessovské pinty.

Ač reklama trvá něco málo přes minutu, její natočení trvalo týden. Pouze vystavění originálně navazující dominové dráhy si na určeném týmu vyžádalo celé dva dny, přičemž následné povalení zabralo jen čtrnáct sekund. Jak už je u perfekcionistického režiséra Nicolaie Fuglsiga zvykem, výsledku bylo dosaženo až po patnáctinásobném přetočení.

Režisér je na svůj majstrštyk také náležitě hrdý: „Byla to opravdu těžká práce. Od námahy ve vysoké nadmořské výšce přes znovustavění kulis až po koordinování vesničanů, kteří neměli ani páru o tom, jak se točí.“

Zajímavostí je, že o vznik Guinessovy knihy rekordů, v níž je domino otcem řady úctyhodných výsledků, se zasloužil právě zakladatel stejnojmenného pivovaru. Impulsem byl hon, kdy jakýsi typ ptáka všem honcům stále unikal a žádný z nich ho nemohl chytit. Poté se všichni shodli, že by bylo dobré udělat seznam takových ptáků. A jak všichni víme, původní idea se za léta poněkud rozšířila.

Reklama:

Líbí se vám reklama?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 72