Prozatím je trať dlouhá přes 1000 km, ale v do roku 2012 se má stát součástí sítě 42 dílné vysokorychlostní železniční sítě.
S průměrnou rychlostí 350 km/h se tento vlak stal nejrychlejším na světě, alespoň podle vyjádření čínského ministerstva dopravy. Podle něj průměrná rychlost přepravy vysokorychlostních železnic dosahuje v Japonsku 243 km/h, v Německu 232 km/h a Francii 277 km/H. Na výstavbě se podílely firmy jako Siemens, Bombardier a Alstom. Takže pochybnosti o kvalitě či bezpečnosti tohoto technického zázraku evidentně nejsou na místě. Pokud Českým drahám trvá cesta z Prahy do Brna pendolinem cca 3 hodiny, čínská souprava by podobnou vzdálenost zvládla za méně než polovinu času.
Od nového spojení se očekává nejen posílení technologického sebevědomí Číny, ale i hospodářský rozvoj oblastí, které nové spojení bude obsluhovat a částečně v nich nahrazovat dopravu leteckou. Jízdenka do druhé třídy přijde v přepočtu na cca 1300 Kč, za luxus třídy první se platí o cca 700 Kč více.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 45