Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Suzuki B-King / foto: Shutterstock

Brutalita na dvou kolech

Naháč se 184 koňmi a krouťákem 147 Nm! Vzadu dvoustovka, na tacháči i o hodně více. Modla celého zástupu motorkářů přijíždí na svět.

Vzadu dvoustovka, na tacháči i o hodně více. Modla celého zástupu motorkářů přijíždí na svět. Agresor od Suzuki, pověstný B-King vystupuje z mlhy.

magazin.cz
Suzuki B-King byl jako koncept představen na tokijském motosalonu v roce 2001 a hned sklidil obrovské uznání, učinil rozruch a především spustil vlnu neutuchajících modliteb směřujích k tomuto pekelnému stroji s motorem z Hayabusy, jenž obdržel navíc turbodmychadlo.

To mělo učinit z B-Kinga vskutku přemotorované hovado pro opravdové chlapy, kterým bude trhat ruce, lítat dvěstě po zadním, ničit jednu zadní gumu za druhou a vytvářet kult, jako se to povedlo ve své době třeba právě Hayabuse.

Povedlo se to znovu

magazin.cz
A řekněme si narovinu, ono se to vlastně povedlo. Skupina opěvující toto monstrum s patřičně nakrknutým kabátkem nepřestala po B-Kingu nikdy toužit. Marné však byly všechny snahy a prosby směřující na továrnu, aby něco tak šíleného pustila do sériové výroby.

Nadšení kutilové s majzlíkem v ruce tvořili svoje vysněné B-Kingy doma v garáži, až to po pěti letech přišlo. V září roku 2006 byla na pařížské výstavě představena sériová verze B-Kinga a přestože bylo z fenomenu B-King hodně ubráno (čti chybí turbo), propukly ovace a nadšení.

magazin.cz
Nový Suzuki B-King je osazen motorem z nového hypersportovně-cestovního modelu Hayabusy. Ten byl naladěn na výkon 184 koní a krouťák 147 Nm, což je hodnota v kategorii naked biků zcela šílená. Brutální síle motoru odpovídá i podvozek a za účelem dokonalého přenesení této síly na vozovku je B-King osazen obrovskou zadní pneumatikou o rozměru 200/50ZR17, a že bude mít tato pryž s B-Kingem krušný život, o tom netřeba pochybovat. Chybět nesmí ani efektní USD vidlice a výkoné radiální brzdy.

Zlé povaze odpovídá i vzhled motocyklu plný hranatých tvarů, jemuž dominuje dvojice extravagantních výfuků vyvedených pod sedlo pilota. Tuto čtyřválcovou mrchu s objemem motoru plných 1340 ccm je možné zakoupit už i u nás, kde je k dispozici za 359 900 Kč.

Video

Co na něj říkáte vy?

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 166