Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Kancelářský nábytek / foto: Shutterstock

Zařiďte svým pracovníkům pohodlnou a funkční kancelář

Jak a čím vybavit kancelář, aby sloužila k maximální spokojenosti všech uživatelů? Není toho zrovna málo.

Kancelář by měla být pohodlná a funkční zároveň. Jejímu uživateli by se v ní v první řadě mělo líbit, jedině tak v ní bude rád pracovat.

Myslete na ergonomii

Se zařizováním kanceláře to je v tomto ohledu stejné jako se zařizováním kuchyně. Vše nezbytné, bez čehož se při své práci neobejdete, byste měli mít po ruce, nebo alespoň v dosahu několika kroků. A o všem byste samozřejmě měli mít přehled. A nejenom to. Veškeré vybavení by mělo být přizpůsobeno vaší výšce a hmotnosti.

Kancelářský nábytek

Na kancelářské židli nešetřete

Základem každé kanceláře je kvalitní kancelářský nábytek, tedy kancelářská židle a pracovní stůl. Především na kancelářské židli nešetřete. Čím delší dobu na ní budete sedět, tím kvalitnější by měla být. Klíčová je ergonomie židle a možnosti nastavitelnosti jejích částí. To platí jak pro výšku a náklon sedáku, tak i pro polohovatelnost područek a opěrky hlavy. Vaše páteř jistě ocení židli s bederní a krční opěrkou podporující přirozené zakřivení páteře.

Praktický pracovní stůl

Ke kancelářské židli si pořiďte i pracovní stůl. Velmi praktické jsou opět modely s nastavitelnou výškou. Možná se budete divit, ale někdy je příjemnou změnou práce ve stoje. Při volbě jeho velikosti vycházejte jak ze svých potřeb (na stůl se vám musí vejít veškeré dokumenty a kancelářské potřeby, které v jeden okamžik potřebujete mít po ruce), ale i z velikosti samotné kanceláře.

Kancelářský stůl

Kancelářské skříně

Nepodceňujte ani další kancelářský nábytek, obvzvláště pokud máte na starosti archivaci dokumentů. V tom případě je vhodné investovat do k tomu určené zamykatelné kancelářské skříně. Ta navíc pojme i další nezbytnosti, jako jsou kancelářský papír, psací potřeby, obálky, lepicí pásky, sešívačky atd. Na drobné kancelářské potřeby jsou nejlepší speciální zásuvky (pokud nebudou součástí pracovního stolu).

Osobitý přístup

Potud ten základ. V dalším kroku byste svou kancelář měli trošku polidštit. Proto v ní mají své místo pokojové květiny, fotografie blízkých, obrázky dětí, drobné suvenýry atd. Jednak vám budou připomínat ty, které máte rádi, ale také budou jakýmsi vaším rukopisem. Příchozím dají jasně najevo, že tato kancelář je vaše a nikoho jiného.

K tomuto článku není otevřena diskuze