Ne každá reklama se z pohledu diváka povede
Marketingové strategie, reklamní slogany, články, videa, tím vším jsme dnes a denně doslova zasypáváni. Některá reklama nám uvízne v paměti, protože zaujme, je vkusná a líbí se nám. Jiné nám přijdou nevkusné až hloupé, infantilní, nebo doslova hrozné. A taky nám utkví v hlavě. Proč? Právě proto, že v nás vyvolali určitý pocit. Ať už kladný, nebo záporný dojem, pokud v nás reklama něco probudí, svůj účel splní. Zapamatujeme si ji a dokážeme definovat zboží nebo službu, kterou nabízí, a o to jde.
Reklama stojí nemalé peníze, musí vydělat
Reklama má za cíl zvýšit prodeje. Propaguje značku, výrobek, služby, společnosti nebo myšlenky. Slovo reklama pochází z francouzského slovíčka réclamer, přeloženo jako žádat, požadovat nebo vyžadovat.
Reklama oslovuje podle nabízeného produktu cílené skupiny. Marketingové strategie zpracovávají reklamu právě podle toho, kterou cílovou skupinu má oslovit.
Reklama nesmí být klamavá, podprahová, nesmí být v rozporu s dobrými mravy a od roku 2015 nesmí být skrytá.
Negativní pohled na reklamu
Když opomeneme to, že se nám některé reklamy vyloženě nelíbí, vadí nám i z jiných důvodů. Jedním z nich je přehlcenost médií reklamou. Na internetu nás reklama doslova zaplavuje. V televizi to ruší od klidného sledování programu a mnohdy nás vyruší i hlasitější zvuk reklamy, než je sledovaný pořad. U venkovní reklamy se často jedná o světelné znečištění světelnou reklamou.
Ač nás reklama obtěžuje sebevíc, ač nám některé reklamní spoty a videa vyloženě lezou na nervy, my jako spotřebitelé s tím neuděláme nic.
Zdroj:
https://o2chytraskola.cz/clanky/medialni-gramotnost/reklama/reklama-a-co-byste-o-ni-meli-vedet
Hloupé, infantilní a nevkusné reklamy často svůj účel plní nejlépe
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!