1/ Řidiči automobilů TESLA a ostatních elektromobilů:
Platí to pro všechny elektromobily, ale pro Teslu zejména: co krásně začíná, ošklivě končí. Poté, co se Teslisti chvíli opájejí obrovskou akcelerací v centrech měst a na křižovatce to natřou úplně každému, chtějí ve své nádherné hračce někam dojet. A zde nastává kámen úrazu. Bohatý chlapík v moderním oblečení potřebuje z Prahy do Brna. Palubní počítač Tesly ukazuje „ještě 250 kilometrů“, takže „pohoda“. Ale ouha! Přišla kolona na Jižní spojce. Navíc si zapomněl doma čepici, takže si zapnul topení. U Průhonic mrkne na budíky a vidí, že se mu nádherná Tesla zastaví za 190 kilometrů. Sundá tedy nohu z plynu a za chvíli vidí „uspokojivých 220 kilometrů“. Ale bohužel: musí jet stovkou. Když přidá, vidí, že už nedojede. A ostatní řidiči můžou pozorovat představitele nejkouzelnější skupiny stovkařů na dálnici: Teslisti. Není asi člověka na dálnici, který má v sobě silnější emoci: „všem bych vám to natřel, ale nemůžu!!!“
2/ Řidiči v čepici nebo v klobouku
Tato kategorie dnes již není tak ostrá jako dříve, protože její kontury rozostřují tzv. „hipsteři“, kteří jsou z důvodu své image schopni řídit auto v čepici i v létě. Nenarazíme-li na hipstera, řidič v čepici nebo v klobouku znamená opravdu „pozor!!!“ pokud jedeme za ním nebo vedle něj. Řidič v čepici totiž často reaguje úplně jinak než bychom čekali: přibrzdí si pod kopcem, dá blinkr doleva, ale odbočí doprava, úplně zastaví, i když nemusí a podobně. Na dálnici pak jede stovkou. V zimě pak může tato kategorie splynout s kategorií první: v čepici jezdí i Teslisti, aby dojeli dál.
3/ Šetřílci
Nemusí, ale šetří. Jak známo, úplně každé auto na dálnici spotřebovává ve 100 km/h asi o 20% paliva méně než ve 130 km/h. Takže tento řidič jede autem v hodnotě půl milionu, které za rok ztratí na tržní hodnotě sto tisíc Kč, i když jen když stojí, ale jede s ním stovkou. A má dobrý pocit, že dojel dál. Že mezitím přišel o spoustu času, který mohl nějak dobře využít, mu nedochází.
4/ Šetrní řidiči
Šetrný řidič bývá současně šetrný člověk. Na dálnici může vypadat podobně jako šetřílek, ale ve skutečnosti je někým jiným. Zjistil například, že když pojede v klidu, může se za volantem učit cizí jazyk nebo poslouchat audioknihu. Kromě úspory paliva ušetří i auto, které déle vydrží a využil přitom čas, který měl. Takto má rozmyšleno hodně věcí ve svém životě a funguje mu to. Je to sice stovkař, ale asi se mu smát nemůžeme, spíše nás může někdy inspirovat.
5/ Chudí lidé
Poznáme je zpravidla na první pohled. Notně ošuntělá Škoda Felicia nebo Opel Vectra s SPZ Ústí nad Orlicí nebo Šumperk. Evidentně řeší každou stokorunu, takže rychle vymysleli, že budou jezdit stovkou, protože pak pár stovek zbyde. Možná jsou prostě jen chudí a naše lítost je na místě. Možná nás přepadne lítost při pohledu na ně, ale současně je možná přepadá lítost při pohledu na nás. Možná žijí jinak než my a jsou šťastnější: nemají rozpadlé rodiny, na velké zahradě si vypěstují tři pytle brambor, které jim vystačí na půl roku, chovají králíky, slepice a mají kočku, psa a tři kůzlátka.
Kdo jezdí po dálnici stovkou?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
V diskuzi není dosud žádný příspěvek. Napiš ten první!