Plakáty se objevily tento týden v italských novinách a na billboardech, aby upozornily na důsledky anorexie v době, kdy v Miláně probíhá týden módy. Kampaň má varovat mladé dívky, aby se nesnažily za každou cenu zhubnout a přiblížit se tak svým oblíbenkyním ze stránek magazínů. Reklamu podporuje i italské ministerstvo zdravotnictví.
Toscanimu, proslavenému kontroverzními reklamami např. na módní značku Benetton, na fotografiích zapózovala Isabelle Caro. Nad tělem ženy, která váží pouhopouhých 31 kilogramů, je nápis „Ne anorexii“. Francouzka trpí touto nemocí již patnáct let.
„Skrývala jsem se příliš dlouho,“ řekla magazínu Vanity Fair vyhublá Isabelle. „Nyní se chci beze strachu ukázat, ačkoliv vím, že mé tělo je odporné,“ dodala.
Reakce na reklamu jsou různé. Některým se líbí, jiní ji odsuzují. K těm druhým patří například i šéfka italské asociace zabývající se anorexií Fabiola De Clercq, podle níž by zobrazená dívka měla být v nemocnici. Její portrét pak označila za „příliš surový“.
Vyhublé dívky se dostávají do pozornosti médií už podruhé. Loni vzbudil rozruch madridský týden módy poté, co organizátoři zakázali účast modelkám, jejich BMI (body mass index) byl pod hranicí 18. Za normální se přitom pokládá rozpětí od 18,5 do 25.
Schvalujete podobný způsob reklamní kampaně?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 1 096