Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Beyonce Knowles / foto: Shutterstock

Beyoncé vyklouzlo poprsí

To, že populární zpěvačka neuhlídala během koncertu v kanadském Torontu své poprsí a odhalila světu více než chtěla, je jistě hodné zmínky, nicméně brzy na to nikdo ani nevzdechne.

Vyvolalo to jinou otázku - má cenu blokovat videa již umístěna na Youtube? Nastíním vám situaci - nejde totiž o první událost tohoto typu, jen během posledního měsíce jde nejméně o třetí.
Některý z návštěvníků koncertu natočí vyklouznutou bradavku či pád celebrity. Video se do 24 hodin objeví nahrané agilním kameramanem na světovém skladišti videí - Youtube. V ten moment začne doslova žít vlastním životem. Objeví se několik aktivních kopií s drobnými úpravami a ty se šíří dále.

Originální video bývá obvykle staženo s odůvodněním, že jde o porušení autorských práv pořadatele koncertu. Ti, kteří sledují natočený incident, vidí část vystoupení, za které si diváci museli zaplatit. Navíc se zavázali, že nebudou pořizovat audio-vizuální záznamy - což ovšem ve výsledku stejně každý druhý poruší.

Ať už díky stále kvalitnějším mobilním telefonům či tajně proneseným fotoaparátům, které umějí také nahrávat videa i se zvukem.
Postupně Youtube stahuje další a další kopie, ovšem v té chvíli již videem disponují desetitisíce lidí na celém světě, kteří vědí, jak lze video ze stránek získat. Část z nich ho umístí na P2P sítě a v ten moment je již nemožné šíření materiálu zabránit.

Youtube je sice čistý, že video stáhnul, přesto všichni velmi dobře vědí, že nebýt něj, tak se video nikdy nerozšíří tak ďábelsky rychle. Takže bez okolků - to, že je video po několika hodinách staženo z důvodu "porušení pravidel", je už úplně jinde. Ze světa již nikdy zcela nezmizí.

Beyoncé se nestalo nic tak hrozného, při jedné z tanečních kreací se jí vykasaly šatičky na krátký moment až ke krku, ale divák, který celý incident nahrál stál pořádně daleko. A tak přestože jasně vidíte, co se právě děje, nevidíte i přesto vlastně vůbec nic.

Pro Beyoncé tedy sakra dobrá reklama a na své si přišli jen bystří diváci v prvních řadách a to ještě jen na zlomek vteřiny. Tak to stálo za to, ne? (A ti z vás, kteří chtějí stejně to "nic" vidět, jistě znáte stránky www.vidmeter.com, že...? Nějakou chvíli to tam asi ještě povede. Ale ale - oficiální zdroj Youtube? Vždyť už to nemá být dostupné, ne? :-) )

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 10