Obrázek růžovoučkého mrněte je doplněn sloganem „Sexuální orientace není volba“ a visí na billboardech po celém Toskánsku jako součást boje regionální vlády proti diskriminaci gayů a lesbiček. Reklamní kampaň útočící na homofobii ale vyvolala řadu pobouřených reakcí.
Jako jedni z prvních se ozvali představitelé Vatikánu, za nimi se rychle sešikovali konzervativní politici. Křesťanští demokraté kampaň, která se již objevila i v italských novinách, ostře kritizovali a označili ji až za „hanebnou“. Vatikán byl zdrženlivější a nazval ji „divnou a zvláštní“. Podle církevních šéfů nemá kampaň žádné opodstatnění.
Naopak homosexuálové si ji většinou pochvalují. „Líbí se mi, protože vyjadřuje názor, o kterém jsem přesvědčen již nějakou dobu. Totiž, že homosexualitu si člověk nevolí,“ řekl agentuře Reuters jeden z gayů Franco Grillini a dodal: „Jediným možným výběrem pro homosexuály je akceptovat svou sexualitu nebo žít nešťastně.“
Ale ani v homosexuální komunitě není na podobu reklamy naprostá shoda. Někteří byli nadmíru překvapeni výběrem obrázku, jiní se obávají, že by taková forma kampaně mohla gaye a lesbičky odříznout od zbytku společnosti.
Co si o tom myslíte?
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 343