Skutečně zapamatováníhodné reklamy se vyvažují zlatem. Často rozhodují o úspěchu či neúspěchu určitého produktu.
Proto se kreativci všude na světě snaží o co možná nejzajímavější reklamy. Většině se to nedaří, menšině ano a někteří to dotáhnou až tak daleko, že jejich reklama skončí jako úředně zakázána. A to je často ta vůbec nejlepší reklama.
Slepý muž
Reklama na džíny Levis, která se odehrává na veřejných toaletách, běžela a byla zakázána ve Velké Británii. Chlap, jenž v ní po většinu času svírá slepeckou hůl, není slepý, ale pouze hůl drží pro staršího muže. Když ale na záchod přijde sexy žena a začne se tu převlékat, byl by přeci hloupý, kdyby hůl odkládal, když si o něm dotyčná myslí, že je slepý a nic nevidí.
Strip Poker
Skupina přátel hraje oblíbený striptýzový poker. Všichni už jsou dosti svlečení a situace došla tak daleko, že jedna dívek si má svléknout podprsenku. V tom do místnosti vstoupí zřízenec, rozsvítí a v dalším záběru jsou z přátel penzisté v domově důchodců. Reklama je na přípravek Centrum, který se chvástal tím, že dokáže omladit.
Uklízejte
Společnost IKEA je známá svou seriózností a masovostí. Tento dojem chtěla trochu rozbít svou reklamní kampaní nazvanou „Uklízejte“. Je docela dost drsná. V jednom záběru dojde k tomu, že si dívka strká do pusy tkaničky od bot, v dalším pak k tomu, že si dítě hraje s vibrátorem. Vše kvůli nepořádku.
Pivo s naháči
Však tu otřepanou scénu také znáte. Nažhavený milenecký pár se ocitne u vody, zjistí, že nemá plavky, a přesto se do vody vrhne. O to je to celé romantičtější, jsou přeci nazí. Jenže když se to stane ve veřejně přístupném a navíc moderně uzpůsobeném aquaparku, může to skončit celkem trapně, a to tak, že vás sleduje houf maníků popíjejících pivo.
Nečekaná zkušenost
Velmi důmyslná reklama na Windows XP od Microsoft. Muž se snaží dostat ženě doslova na tělo, a to tak, že chce rozepnout její podprsenku. Jenže se mu to nedaří. Najednou se objevuje menu s možnostmi, a když zvolí položku „okamžitě otevřít“, systém po něm žádá heslo.
K nezaplacení
Obdoba této reklamy, i když o dost odlehčenější, se objevuje také v našich končinách. V tomto případě se jedná o reklamu na platební karty Mastercard, kdy dojde k představení a ocenění několika produktů, přičemž následuje něco, co je k nezaplacení.
Diskuze k článku:
Nemáš ještě účet? Zaregistruj se! | Nepamatuješ si heslo?
Počet příspěvků v diskusi: 79