Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Beyonce Knowles / foto: Shutterstock

Musí být černošky v reklamách vybělené?

Některé firmy prý zesvětlují v reklamách kůži tmavých krásek. Proč to dělají? Naposled způsobila rozruch takto upravená Beyonce.

Poslední reklamní kampaň kosmetické společnosti L'Oreal vzbudila poměrně velké emoce a pozdvižení. Ani ne tak kvůli obsahu, ale zejména její hlavní protagonistce - černošské star, zpěvačce a herečce Beyonce Knowles.

 

Do reklamy jen vybělená

V kampani totiž vypadá Beyonce jako vyměněná. Není to ta hvězda, jak ji známe. Najednou má světlejší kůži a vlasy obarvené na tmavý blond. Podle všeho se tak stalo zejména proto, aby byla atraktivnější pro bílé publikum.

magazin.cz

 

L'Oreal ostře odmítá jakýkoliv výraznější zásah do fotografií Beyonce a stále tvrdí, že toto je přirozená barva, jakou populární zpěvačka má. Jenže každé oko na první pohled pozná rozdíl.

 

Černošští aktivisté tvrdí, že se jedná o zradu vlastní rasy a považují kampaň L'Oreal za bizarní. “Někteří si z toho dělají legraci, ale tohle není příliš k smíchu. Vždyť už to není ona, to je podivné,” napsal Black Snob, blog věnující se rasové problematice.

 

Na Beyonce se při její přípravě prý vyřádila celá armáda kosmetiček a kadeřnic. Její vlasy jsou rovněž naprosto rovné, ani památka po nějaké té kudrdlince. A díky tomu si v příštích pěti letech Beyonce přilepší zhruba o 85 miliónů korun, které ji L´Oreal vyplatí.

 
Není sama

Cíl L'Oreal je zřejmý. Z Beyonce pro svou kampaň udělal východně tmavou krásku, na níž člověk komplikovaně hledá památky jejího afroamerického původu.

 

Nejde přitom o věc nasvícení scény, ale naprosto zištné vybělení sloužící ke zvýšení sex-appealu.

 

Beyonce přitom není jediná, kdo něco podobné pro lukrativní kontrakt podstoupil. Například zpěvačka Diane Ross vypadala v reklamě MAC také mnohem světlejší. Hispánská zoufalá manželka Eva Longoria zase z reklam na produkty L'Oreal vyhlíží, jako by byla chudokrevná.

 

Je to rasismus?

Tak to vypadá, že kosmetické firmy berou krásné tmavé dívky a snaží se z nich za každou cenu a v zájmu zvýšení zájmu o své produkty udělat bělošky. V případě překrásné Beyonce to bije do očí dvojnásob.

 

Nepřímo jde o zřejmou urážku černoškých žen. Reklama jako by volala: abys byla skutečně krásná, musíš být bílá. Dá se říci, že to nebezpečně hraničí s rasismem.

 

Snad se podobné výstřelky nestanou standardem. Beyonce a spol. by se měly proti takovým praktikám ohradit a nikoliv se na podobných kampaních spolupodílet.

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 353