Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Jennifer Lopez / foto: Shutterstock

Celebrity navrhují šaty. Umějí to?

Umějí hrát a zpívat, ale umějí také šít? Stále více populárních hvězd se tlačí do světa módy.

Mezi celebritami trvale roste počet těch, které na módním trhu nabízejí vlastní kolekci. A to od sportovního oblečení až po spodní prádlo. Prakticky není měsíc, kdy by některá z hvězd neoznámila, že zkusila doma spíchnout něco pěkného na sebe.

magazin.cz

 
Symbióza na dlouho

Kolekci svých hadříků prodávají zpěvačky Melanie Brown z někdejší formace Spice Girl či Avril Lavigne. Pro mladé chce šít televizní celebrita z show MTV The Hills Heidi Montag, plážové oblečení zase připravuje herec Matthew McConaughey.

magazin.cz

 

Celebrity a svět módy funguje ruku v ruce v bezstarostné symbióze už hodně dlouho. Poté, co herečka Grace Kelly v roce 1956 zkoušela překrýt své rostoucí těhotenské bříško za kabelkou, stouply razantně její prodeje.

 

Mnohem lépe to funguje dnes, kdy jsou celebrity schopné vynést ke slávě kohokoliv, i méně známé designéry. Jakmile se objeví v nějakém modelu či se zajímavým doplňkem na červeném koberci při předávání Oskarů, ale třeba i jen ve frontě u Starbucks, je rozhodnuto o úspěchu produktu.

magazin.cz


Jen jejich jméno

Hvězdy jsou si vědomy svého vlivu na publikum a po úspěchu několika průkopníků z řad celebrit ve světě módy se do tohoto byznysu vrhají po hlavě další a další známé tváře. Své značky mají Gwen Stefani, Sean „Diody“ Combs, v obchodech se prodávají výrobky Jennifer Lopez či třeba Jessiky Simpson.

magazin.cz

 

Některé hvězdy se přitom na tvorbě modelů a doplňků nepodílejí, spokojí se s tím, že nová kolekce např. nese pouze jejich jméno.

 

Tak to udělala třeba hollywoodská herečka Natalie Portman, která má vlastní řadu bot. „Nevěděla jsem o tom nic. Přinesla jsem jen nějaké obrázky nebo staré boty a ukázala to návrhářům. Pak se o to postarali oni,“ řekla v pořadu americké televize ABC.


Vždy to nevyjde

Většina celebrit jsou v módní branži naprostými zelenáči, navíc bez designérského vzdělání. Existují sice i výjimky, ale příliš jich není. A ukazuje se také, že ne vždy zabírá slavné jméno na zákazníky jako magnet. Své by o tom mohla vyprávět Nicky Hilton, jejíž řada běžného oblečení musela být kvůli slabým prodejům vyřazena z nabídky velkých obchodních domů.

 

Dokonce ani módní aristokratka (podle zlých jazyků spíše módní čarodějnice) Victoria Beckham nemá prý na růžích ustláno. Podle insiderů se její kolekce džín příliš neprodává a nejspíše zmizí z nabídky prestižních losangeleských butiků. To 50 Cent už své obchody s módou zavřel na začátku roku.

 

A co vy? Koupili byste si něco jen proto, že je pod módním výrobkem slavné jméno? Nebo raději kupujete u jiných, dlouhodobě oblíbených značek?

Diskuze k článku:

Captcha

Počet příspěvků v diskusi: 160